کد خبر: 126074
A

ادعای جدید درباره تعداد مستاجران کشور/ خشایار باقرپور: دولت ۴ میلیون واحد مسکونی بسازد بازار مسکن به آرامش می رسد

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی گفت: با وجود آنکه ۱۰ درصد بیش از تعداد خانوارهای ایرانی مسکن داریم؛ اما به دلیل مشکل در عرضه و تقاضای مسکن، ۷ میلیون ایرانی همچنان مستاجر هستند.

ادعای جدید درباره تعداد مستاجران کشور/ خشایار باقرپور: دولت  ۴ میلیون واحد مسکونی بسازد بازار مسکن به آرامش می رسد

به گزارش دیده بان ایران؛ خشایار باقرپور گفت: با ساخت 4 میلیون واحد مسکونی توسط دولت آرامش نسبی در بازار مسکن حاکم می‌شود، اما باید همزمان با ساخت این واحد‌ها، برای تقاضای مسکن سال‌های قبل که به 6 میلیون واحد مسکونی می‌رسید برنامه ریزی شود و اقدامات اجرایی آن صورت گیرد.

به گفته مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران هم اکنون 10 درصد بیشتر از تعداد خانواده‌های ایرانی در کشور مسکن داریم؛ اما حدود 7 میلیون خانواده مستأجر در کشور وجود دارند و این به معنای آن است که سیستم توزیع ما در زمینه مسکن مشکل داشته است.

او می‌گوید: تنها راه خروج بازار مسکن از رکود تورمی موجود اجرای «قانون جهش تولید مسکن» است. از سوی دیگر استفاده از ظرفیت‌های بخش‌های غیردولتی و تحریک بخش تولید با تضمین سود معقول برای سازندگان مسکن اهمیت ویژ‌ه‌ای دارد و تنها با این راهکار‌ها می‌توان به خروج بازار مسکن از رکود و تورم موجود امیدوار بود.

مسکن، طبق آخرین آمار‌های بانک مرکزی امروز با افزایش بیش از 40 درصدی قیمت مواجه شده که بسیاری از کارشناسان علت آن را کاهش تولید مسکن و همچنین تبدیل شدن آن به کالای سرمایه‌ای به دلیل تحریک تقاضا از جانب سیستم بانکی و تزریق تسهیلات به بخش خرید به جای تولید می‌دانند.

بنابرگزارش دیده بان ایران، پیشتر محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی تعداد مستاجران کشور را حدود ۸.۵ میلیون نفر اعلام کرده بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر