کد خبر: 12623
A

قیمت نفت بالا رفت

با بروز شواهدی که نشان می دهد با کاهش تولید اوپک، موجودی انبار جهان کمتر و بازار نفت متعادل تر شده است، قیمت های نفت صبح روز سه شنبه افزایش یافت.

قیمت نفت بالا رفت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، قیمت آتی نفت برنت دریای شمال در ساعت 08:40 صبح امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن 40 سنت بالا رفت و به 55دلار و 63 سنت رسید.

هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در بازار کامکس این کشور با 40 سنت افزایش نسبت به روز پیش، به بهای 53 دلار و 15 سنت معامله شد.

وزیران نفت کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و برخی تولیدکنندگان بزرگ غیراوپک در پایان نشست مشترک روز یکشنبه گذشته خود اعلام کردند، از یک میلیون و 800 هزار بشکه روز کاهش تولید موافقت شده در تاریخ 30 نوامبر (10 آذر)، تاکنون یک میلیون و 500 هزار بشکه در روز محقق شده است.

رویترز اعلام کرد، به نظر می رسد اکنون بازار نفت متعادل تر شده و شکاف میان عرضه و تقاضا کمتر شده است.

شرکت برنشتاین انرژی آمریکا اعلام کرد، ذخایر انباری جهان در سه ماهه آخر سال میلادی گذشته 24 میلیون بشکه نسبت به سه ماهه پیش از آن کاهش یافت و به پنج میلیارد و 700 میلیون بشکه رسید. اما با این حال مقدار باقیمانده هنوز برای مصرف تقریبا 60 روز جهان کافی است.

بنا به اعلام این شرکت تحقیقاتی و سرمایه گذاری، کاهش نفت ذخیره سازی شده جهان در سه ماهه آخر سال میلادی گذشته (اواسط مهر تا اواسط دی) از سه ماهه چهارم سال 2013 بی سابقه بوده و بازار جهانی نفت در حال گذر از مازاد عرضه به کمبود عرضه است.

به نظر می رسد کشورهای عضو اوپک تا کنون مطابق توافق عمل کرده اند.

وزیر نفت عراق دیروز (دوشنبه) در لندن اعلام کرد، بیشتر شرکت های نفتی فعال در این کشور در کاهش تولیدی که عراق در نشست ماه نوامبر تعهد کرده است، مشارکت می کنند.

رویترز اعلام کرد، با این همه، بخشی از کاهش تولید اوپک با افزایش تولید نفت آمریکا خنثی می شود و این مساله تا حدودی در برابر افزایش قیمت های نفت اصطحکاک ایجاد می کند.

آمار شرکت بین المللی بیکر هیوز آمریکا جمعه گذشته نشان داد، میزان افزایش تعداد دکل های فعال حفاری این کشور در هفته میلادی گذشته در چهار سال اخیر بی سابقه بوده است. همچنین تولید نفت آمریکا از اواسط سال گذشته تا کنون 6 درصد افزایش پیدا کرده است.

منبع: ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر