کد خبر: 126277
A

چه کسی مسئول قرارداد مشکوک است؟/ بذل و بخشش ۲۵۰ میلیارد تومانی در ایرانول با توصیه‌های خاص

شنیده‌ها حاکی از آن است مدیرعامل به ظاهر باتجربه شرکت نفت ایرانول در حال انتقال دوستان خود از شرکت خودروساز زامیاد به شرکت نفت ایرانول است.(معاون مالی؛ معاون تولید و بهره برداری؛ مدیر پروژه و چندین شخص دیگر...) تمامی افراد این حلقه، همچون خود اشکذری هیچ گونه سابقه و تجربه مرتبط با صنعت نفت را ندارند.

چه کسی مسئول قرارداد مشکوک است؟/ بذل و بخشش ۲۵۰ میلیارد تومانی در ایرانول با توصیه‌های خاص

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شنیده‌ها حاکی از آن است مدیرعامل به ظاهر باتجربه شرکت نفت ایرانول در حال انتقال دوستان خود از شرکت خودروساز زامیاد به شرکت نفت ایرانول است.(معاون مالی؛ معاون تولید و بهره برداری؛ مدیر پروژه و چندین شخص دیگر...) تمامی افراد این حلقه، همچون خود اشکذری هیچ گونه سابقه و تجربه مرتبط با صنعت نفت را ندارند. 

محمد زارع پور اشکذری مدیرعامل شرکت نفت ایرانول درحالی دَم از تخلفات واهی مدیران گذشته در سنوات قبل میزند که با شرکت پگاه رزم‌آوران ساری قراردادی عجیب و غریب منعقد کرده است.

شرکت پگاه رزم‌آوران از مشتریان ابربدهکار ایرانول با حدود ۶۴میلیارد تومان اصل بدهی؛ با در نظر گرفتن خسارت تادیه حدود ۳۲۰میلیارد تومان است که در سنوات گذشته از بابت اصل این بدهی املاکی از شرکت پگاه رزم‌آوران به ترهین شرکت نفت ایرانول شده است.آخرین ارزش‌گذاری املاک طبق نظر کارشناس رسمی حدود ۵۷ میلیارد تومان است.

ایرانول با این ابربدهکار برای بر پرکردن و بسته بندی محصولی سطح پایین که توأم با یک شوآف تبلیغاتی و رسانه‌ای بوده؛ قرارداد جدیدی منعقد کرده است.

اما چند مورد از زیان‌های بعضا چند صد میلیاردی که این قرارداد به ایرانول تحمیل کرده: 

 حق اخذ خسارت تأخیر تأدیه از شرکت نفت ایرانول سلب شد. (حدود ۲۵۰میلیارد تومان) 

حق توقیف املاک ترهینی شرکت پگاه رزم‌آوران از ایرانول سلب شد. امکان مطالبه نقدی در محاکم از شرکت نفت ایرانول سلب شد.

محصول مورد توافق در این قرارداد سالها قبل از فهرست تولید شرکت نفت ایرانول به دلیل زیان‌آور بودن خارج شده است؛ که با عقد این قرارداد شرکت نفت ایرانول مجددا موظف به تولید این محصول زیان‌ده می‌شود.

با توجه به عدم تولید این محصول سطح پایین در سنوات گذشته؛ مجوز قیمت‌گذاری این محصول از سازمان حمایت اخذ نشده و فعلا امکان فروش باضرر آن هم میسّر نیست.

 برفرض توجیه پذیر بودن تولید این محصول، ظرفیت‌های لازم در پالایشگاه تهران شرکت نفت ایرانول بدون وارد شدن هیچ‌کدام از هزینه‌های فوق‌الذکر موجود است.

این تنها نمونه‌ای از ابهامات پیرامون اشکذری در نفت ایرانول است.  قراردادی که با توصیه مقامات ارشد فعلی شستا بسته شده و مربوط به دوره‌های قبل نیست.

در سکوت و غفلت نهادهای نظارتی ظاهرا هزینه دورهمی زامیادی‌ها قرار است از جیب بازنشستگان تامین شود!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر