کد خبر: 126304
A

سایه روشن یک تخلف بزرگ در دل دو بانک خصوصی/ حلقه (ع.ع) و ۴ نفر دیگر در بانک (آ) و (ا.ز)به دنبال چه هستند؟

حواشی‌های اقتصادی در مورد بانک خصوصی (آ) تاکنون به دلیل تخلفات مختلف بر صدر اخبار رسانه‌های جمعی قرار گرفته است از راه‌اندازی یک مجتمع بزرگ تجاری در تهران گرفته تا راه اندازی شرکت‌های مختلف ذیل آن که افراد مسئله دار اقتصادی در آن مشارکت داشته‌اند و سهام دار آن بوده اند. طبق برخی از اسنادی که در اختیار خبرنگار دید بان ایران قرار گرفته، ۲۵ درصد از سهام این بانک پس از تاسیس به یک گروه ۵ نفره واگذار شده که شرکت‌های گسترده‌ای را در اختیار دارند. این گروه ۵ نفره به غیر از سهام این بانک سهامدار سیمان نائین و بانک (ا.ز) و فولاد البرز ایرانیان و چندین شرکت دیگر نیز می باشند.

سایه روشن یک تخلف بزرگ در دل دو بانک  خصوصی/ حلقه (ع.ع) و ۴ نفر دیگر در بانک (آ) و (ا.ز)به دنبال چه هستند؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حواشی‌های اقتصادی در مورد بانک خصوصی (آ)  تاکنون به دلیل تخلفات مختلف بر صدر اخبار رسانه‌های جمعی قرار گرفته است از راه‌اندازی یک مجتمع بزرگ تجاری در تهران گرفته تا راه اندازی شرکت‌های مختلف ذیل آن که افراد مسئله دار اقتصادی در آن مشارکت داشته‌اند و سهام دار آن بوده اند.

طبق برخی از اسنادی که در اختیار خبرنگار دید بان ایران  قرار گرفته، ۲۵ درصد از سهام این بانک پس از تاسیس به یک گروه ۵ نفره واگذار شده که شرکت‌های گسترده‌ای را در اختیار دارند. این گروه ۵ نفره به غیر از سهام این بانک سهامدار سیمان نائین و بانک (ا.ز) و فولاد البرز ایرانیان و چندین شرکت دیگر نیز می باشند.

لازم به ذکر است که (ع.ع) به نقل از خبرگزاری شما نیوز دارای ۲ کد ملی بوده و فعالیت های اقتصادی خود را با دو کد ملی مدیریت می‌کرده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، که پس از ادغام بانک (ت) و تعاونی صالحین و تعاونی آتی بانک (آ) شکل گرفته و ۲۵ درصد سهام بانک (آ) به مالکیت (ع.ع) و ۴ نفر از دوستان ایشان که در شرکت های مختلف با هم هستند  واگذار شده همچنین از زمانی که این گروه ۵ نفره سهام این بانک را در اختیار گرفته‌اند تراز مالی بانک مذکور زیان‌ده بوده است. 

نکته‌ای که اکنون الزامی‌ است نهادهای نظارتی امنیتی مورد بررسی قرار دهند این است که چطور این گروه ۵ نفره، سهامدار بانک و هئیت تصفیه موسسه آتی و به تبع آن سهامدار بانک (آ)  شده‌اند؟ و اگر این سهام را واگذار کردند به چه قیمتی بوده و اکنون دارای چه دارائی هایی از این محل هستند؟!

پیگیری‌ها ما حکایت از این دارد که آقای (ع.ع) و ۴ نفر دیگر در ابتدا سهام تعاونی اعتبار زرین دشت ایرانیان را که در شهرستان زرین دشت استان فارس ثبت شده بود خریداری و سپس با تغییر نام به "موسسه اعتباری آتی" با تراز مالی نامعلومی، خود هیئت تسویه آن شده و پس از ادغام مالک ۲۵ درصد از سهام بان (آ) شده  و این بانک را تاسیس و اداره می‌کنند.

 نکته قابل توجه این است که باید دید هم اکنون آقای (ع.ع) و چهار نفر دیگر آیا سهامدار بانک (آ) هستند و اگر سهام خود را واگذار کرده اند به چه شخصی و به چه قیمتی واگذار نموده اند و مبلغ دریافتی صرف چه اموری شده است و در گذشته (ع.ع) و چهار نفر دیگر که هیئت تسویه تعاونی آتی بوده اند و هر کدام مالک ۵ درصد سهام بانک (آ) شده اند در گذشته دارای چه دارائی هایی بوده و از چه محلی نقدینگی خرید این سهام را تامین کرده اند؟!

نکته دیگر که نهادهای نظارتی و امنیتی باید مورد بررسی قرار دهند این است که این گروه در حال حاضر در بانک‌ (ا.ز) چه می کنند و به دنبال چه هستند و به چه شکل مالکیت سهام این بانک را بدست آورده اند؟!

در گزارشهای بعدی نحوه سهامداری بانک (ا.ز) و شکایت ایشان در بازرسی کل کشور و دادسرای اقتصادی توسط این گروه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر