کد خبر: 126657
A

ریزش قیمت سکه در بازار شبانه/ مذاکرات به بن‌بست بخورد، سکه چه عددی می‌شود؟

تحلیلگران بازار سکه معتقدند ریزش قیمت سکه در معاملات پشت خطی شب گذشته به دنبال خبر وزارت دفاع روسیه اتفاق افتاده است.

ریزش قیمت سکه در بازار شبانه/ مذاکرات به بن‌بست بخورد، سکه چه عددی می‌شود؟

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ بازار سکه از ابتدای هفته تا روز دوشنبه تحت تاثیر گمانه زنی ها  درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین و افزایش قیمت اونس طلا بود. به همین دلیل قیمت سکه آرایش صعودی به خود گرفت. قیمت این فلز گران بهای داخلی روز دوشنبه اندکی افت کرد و با ۱۲ میلیون و ۹۰ هزار تومان بسته شد. بازار سکه روز سه شنبه به علت ولادت حضرت امام علی (ع) بسته بود.  

اما در معاملات پشت خطی شب گذشته برای قیمت سکه چه اتفاقی افتاد؟  

ریزش قیمت سکه در معاملات پشت خطی

قیمت سکه در  معاملات پشت خطی روز گذشته کانال ۱۲ میلیون تومان را از دست داد و با ۱۱ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان معامله شد؛  اما در نهایت  شب گذشته  بر روی ۱۲ میلیون  و ۴۰ هزار تومان قرار گرفت. این قیمت نسبت به معاملات پشت خطی  یکشنبه شب ۱۴۰ هزار  تومان ریزش کرده بود. قیمت سکه در معاملات پشت خطی  یکشنبه شب بر روی ۱۲ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان قرار داشت.

تحلیلگران بازار سکه معتقدند این ریزش به دنبال خبر وزارت دفاع روسیه اتفاق افتاده است. روسیه اعلام کرد تعدادی از رزمایش‌های نظامی به پایان رسیده و انتظار می رود نیروها به پایگاه‌ها بازگردند. معامله گران معتقدند  این خبر احتمالا موجب کاهش قیمت اونس طلا در بازار جهانی شود.  

از طرفی هم بازار دلار شب گذشته  در حال عقب نشینی بود. همین خبر باعث شد دست خریدارن سکه در معاملات پشت خطی دیشب بیشتر کوتاه آمده و با احتیاط بیشتری وارد بازار شوند. مهمتر آنکه مذاکرات هسته ای در جریان است و این موضوع موجب می شود که سکه بازان بی گدار به آب نزنند.  

معامله گران می گویند در صورتی که مذاکرات برجام به بن بست بخورد قیمت سکه می تواند تا ۱۲ ملیون و ۸۰۰ هزار تومان هم پیشروی کند اما تا آن زمان به نظر می رسد مقاومت بزرگ پیش روی سکه بازان همان محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی است./اقتصادنیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر