کد خبر: 12674
A

حقوق یک میلیون و 100 هزار تومان برای کارگران بیمه نشده پلاسکو

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: یک میلیون و 100 هزار تومان به مدت 4 ماه به کارگران بیمه نشده ساختمان پلاسکو توسط سازمان تأمین اجتماعی حقوق بیکاری پرداخت می‌شود.

حقوق یک میلیون و 100 هزار تومان برای کارگران بیمه نشده پلاسکو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، رئیس اتاق اصناف ایران گفت: یک میلیون و 100 هزار تومان به مدت 4 ماه به کارگران بیمه نشده ساختمان پلاسکو توسط سازمان تأمین اجتماعی حقوق بیکاری پرداخت می‌شود.

علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران گفت: در جلسه اخیر وزرای دولت که به ریاست محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور برگزار شد مقرر شد تا به کارگران ساختمان پلاسکو که بیمه نبوده‌اند به مدت 4 ماه حقوق بیکاری پرداخت شود. 

وی بیان داشت: این دسته از کارگران با معرفی اتحادیه‌های مربوطه به سازمان تأمین اجتماعی حداقل حقوق و دستمزد بیکاری را به مبلغ یک میلیون و 100 هزار تومان دریافت خواهند کرد. 

رئیس اتاق اصناف ایران همچنین در مورد اسکان موقت کسبه ساختمان پلاسکو گفت: سه فروشگاه قدس مولوی، میدان خراسان و زرتشت توسط بنیاد مستضعفان برای اسکان موقت این کسبه پیشنهاد شده است.

فاضلی بیان داشت: همین الان هیاتی متشکل از نمایندگان اتحادیه‌ها، بنیاد مستضعفان، استانداری برای بازدید از فروشگاه‌های مذکور مراجعه کرده‌اند و در صورت تأیید اتحادیه‌ها این مکان‌ها در اختیار کسبه برای اسکان موقت قرار خواهد گرفت.

رئیس اتاق اصناف در پاسخ به این سوال که ظاهرا کسبه تمایلی برای اسکان در این مکان‌ها ندارند و بیشتر تمایل آنها مستقر شدن در مکانی در خیابان جمهوری است، گفت: اعضا اتحادیه‌ها در این مورد تصمیم‌گیرنده نیستند.

وی گفت: بنیاد مستضعفان اعلام کرده است که ظرف 2 سال ساختمان تخریب شده پلاسکو را نوسازی می‌کند و تا زمان تحویل ساختمان و واحدهای جدید مکان‌های پیشنهادی را به صورت رایگان در اختیار کسبه قرار می‌دهد. 

فاضلی افزود: دو فروشگاه قدس مولوی و میدان خراسان در اولویت اسکان قرار دارند. 

رئیس اتاق اصناف ایران در مورد برآورد خسارت‌ها گفت: هنوز رقم جدیدی از خسارت را برآورد نکرده‌ایم و برآورد اولیه ما از خسارت‌ها فعلا همان هزار و 500 میلیارد تومان است. 

وی در پاسخ به این سؤال که براساس برآورد اولیه شما حدود هزار میلیارد تومان ارزش ساختمان و حدود 500 میلیارد تومان ارزش کالاهای از بین رفته بوده است اما اکثر کسبه اعلام می‌کنند که حدود 500 تا 600 میلیون تومان کالا در واحد تجاری‌اشان از بین رفته است، گفت: این کار  نیازمند تشخیص کارشناس است و فعلا نمی‌توان براساس ادعا‌های مطرح شده نتیجه‌ای از میزان خسارت اعلام کرد.فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر