کد خبر: 127005
A

انتقاد رئیس سازمان برنامه و بودجه از کمیسیون تلفیق/ میرکاظمی: مصوبه بازگشت ارز ترجیحی باعث ناهمترازی در بودجه می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اصلاح در تخصیص ارز ترجیحی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است، گفت: مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه برای بازگشت ارز ترجیحی برای تامین کالاهای اساسی موجب ناهمترازی در بودجه می‌شود.

انتقاد رئیس سازمان برنامه و بودجه از کمیسیون تلفیق/ میرکاظمی: مصوبه بازگشت ارز ترجیحی باعث ناهمترازی در بودجه می‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛ سید مسعود میرکاظمی در نشست غیرعلنی امروز مجلس (یکشنبه یکم اسفند ماه) عنوان کرد که مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه به منظور بازگشت ارز ترجیحی برای تامین کالاهای اساسی، موجب ناهمترازی در بودجه می‌شود. من از نمایندگان می‌خواهم تا در بررسی بودجه در صحن مجلس در این رابطه به لایحه دولت بازگردند و به آن رأی دهند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: اصلاح در تخصیص ارز ترجیحی برای تامین کالاهای اساسی با توجه به منابع و مصارفی که در این حوزه وجود دارد، نه یک پیشنهاد بلکه یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

رئیس دیوان محاسبات نیز در این جلسه ضمن تایید گفته‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره اصلاح در تخصیص ارز ترجیحی برای تامین کالاهای اساسی گفت: برای تامین کالاهای اساسی تا پایان سال جاری 16 میلیارد دلار هزینه می‌شود و این به این معناست که ما ماهانه 1.5 میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی هزینه می‌کنیم.

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، ضمن اعلام این خبر افزود: در این جلسه نمایندگان نیز نقطه نظرات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ مطرح کردند و بر این نکته تاکید داشتند که دولت به جای اصلاح ارز باید اصلاح نظام ارزی را‌‌‌‌‌‌‌‌ در دستورکار خود قرار دهد و نظام حمایتی هیچ گاه نباید با نظام ارزی کشور مرتبط و متصل باشد.

وی افزود: نمایندگان عنوان کردند که تاکنون 80 میلیارد دلار ارز ترجیحی برای تامین کالاهای اساسی تخصیص یافته اما از ابعاد مختلف دارای ایراد و اشکال بوده است./ فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر