کد خبر: 12708
A

دانش آشتیانی :اعداد وارقامی که در موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام می شود قابل استناد نیست

وزیر آموزش و پرورش درخصوص پیگیری پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در این باره بحث های متعددی شده است و تا مسئله کامل بررسی نشود ما نمی توانیم عدد و رقم درستی از تخلف در این صندوق اعلام کنیم و تمام اعداد و ارقامی که اعلام می شود قابل اطمینان و استناد نیست.

دانش آشتیانی :اعداد وارقامی که در موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام می شود قابل استناد نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، فخرالدین دانش آشتیانی امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: آموزش و پرورش در این زمینه بررسی های زیادی انجام داده است و چون از میزان تخلفات در این صندوق، اعداد و ارقام قابل اطمینانی نداریم نمی توان آن را اعلام کرد .

وی با بیان اینکه بررسی ها در این زمینه ادامه دارد و تغییراتی از جمله تغییر مدیرعامل در هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان را انجام داده ایم ، ادامه داد: گزارش های بدست آمده مورد بررسی قرار گرفته است و در صورت اطلاع دقیق از موضوعات این صندوق، آن را اعلام می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص ایمن سازی کلاس های درس نیز اظهارداشت: این وزارتخانه با بسیاری از مدارس نا ایمن و فرسوده رو به روست و 68 هزار کلاس درس نیازمند نوسازی و مقاوم سازی است.

دانش آشتیانی گفت: برای نوسازی مدارس نا ایمن و فرسوده نیازمند 12 هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم که این اعتبار تاکنون تأمین نشده است و امیدواریم بتوانیم در سال 96 از تعداد مدارس ناایمن و فرسوده کم کنیم.

وی تأکید کرد: قرار است سازمان نوسازی مدارس فهرستی از وضع همه مدارس کشور تهیه کند تا نسبت به استاندارد سازی سامانه های گرمایشی آنها اقدام شود و بخاری های کلاس ها از جلوی درب کلاس نیز جابه جا شود.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: از ابتدای شروع به کار خود ، موضوع نوسازی و ایمن سازی مدارس را به مدیران تأکید کرده ام و چند نامه نیز در این باره به مدیران آموزش و پرورش فرستاده شده است.

دانش آشتیانی درباره تعطیلی مدارس به علت آلودگی هوا نیز گفت: تعطیلی طولانی مدت مدارس به علت آلودگی هوا نیازمند انعطاف پذیری در برنامه های درسی است.

وی افزود: با تصویب یک لایحه در دولت مقرر شد زمان آغاز و پایان سال تحصیلی را مشخص کرده و یک انعطاف پذیری در این زمینه داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در صورت تغییر زمان شروع و پایان سال تحصیلی این طرح در همه استان ها یکسان اجرا نخواهد شد و لازم است با توجه به شرایط هر استان در این زمینه برنامه ریزی خاصی شود.

دانش آشتیانی ادامه داد:دولت لایحه تعطیلی مدارس به علت آلودگی هوا را به مجلس فرستاده است و امیدواریم در صورت تصویب مجلس بتوانیم در زمینه تغییر زمان شروع و پایان سال تحصیلی مدارس تصمیم گیری کنیم.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر