کد خبر: 127364
A

سود سپرده‌های بانکی مشمول مالیات شدند

دولت از سال آینده از سود سپرده های بانکی و موسسات مالی مجاز در جهت افزایش درآمد مطابق لایحه بودجه مالبات اخذ خواهد کرد

 سود سپرده‌های بانکی مشمول مالیات شدند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دولت از سال آینده از سود سپرده های بانکی و موسسات مالی مجاز در جهت افزایش درآمد مطابق لایحه بودجه مالبات اخذ خواهد کرد 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (پنج شنبه) و در جریان بررسی بخش های درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱،  بند (ض) تبصره ۶ را تصویب کردند.

ض- در سال ۱۴۰۱ حکم بند(۲) ماده (۱۴۵) قانون مالیاتهای مستقیم درخصوص اشخاص حقوقی به استثنای صندوق توسعه ملی، صندوق نوآوری و شکوفایی، بیمه مرکزی ایران، شرکتهای بیمه بازرگانی، صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی ساختمان، صندوق بیمه محصولات کشاورزی، صندوق‌های بازنشستگی و صندوق تأمین خسارتهای بدنی، جاری نمی باشد.

در زمان بررسی این بند، پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه توضیح داد که طبق بند(۲) ماده (۱۴۵) قانون مالیاتهای مستقیم ، اشخاص حقوقی یعنی شرکت‌های مختلف که در بانک ها سپرده گذاری می کنند، مشمول مالیات نمی شوند. در این بند بودجه این معافیت لغو می شود و مشمول مالیات می شوند یعنی اگر شرکتی در بانکی سپرده می گذارد و سودی عادیش می شود باید برای آن سود مالیات پرداخت کند.  

در ابتدای ماده ۱۴۵ قانون مالیات های مستقیم آمده است که سود دریافتی به هر عنوان در موارد زیر از پرداخت مالیات معاف است که طبق بند ۲ این ماده، سود یا جوایز متعلق به حساب‌های پس‌انداز و سپرده‌های مختلف نزد بانکهای ایرانی یا موسسات اعتباری غیربانکی مجاز. این معافیت شامل سپرده‌هایی که بانکها یا موسسات اعتباری غیربانکی مجاز نزد هم‌ می­ گذارند، نخواهد بود؛ با مصوبه امروز مجلس این معافیت در سال آینده لغو شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر