کد خبر: 127528
A

ای بی سی نیوز: بحران اوکراین تورم در آمریکا را تشدید می‌کند

- شبکه ای بی سی نیوز گزارش داد، با آغاز تنش اخیر میان روسیه و اوکراین، اقتصاد آمریکا که پیش از این شاهد تورم بی سابقه بود، مجددا با افزایش قیمت‌ها رو به‌رو خواهد شد.

ای بی سی نیوز: بحران اوکراین تورم در آمریکا را تشدید می‌کند

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از شبکه ای بی سی نیوز، شاخص تورم آمریکا که توسط فدرال رزرو (بانک مرکزی) مورد رصد قرار می‌گیرد در ژانویه نسبت به سال گذشته ۶.۱ درصد افزایش داشته است.

آخرین شواهد نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها در حال تحمل افزایش شدید قیمت اقلام اساسی هستند که احتمالاً پس از حمله روسیه به اوکراین بدتر خواهد شد.

شاخص تورمی که وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه اعلام کرد، بزرگترین افزایش سالانه قیمت‌ها از سال ۱۹۸۲ حساب می‌شود، بدون احتساب قیمت‌های بی ثبات مواد غذایی و انرژی، تورم اصلی در ژانویه نسبت به سال قبل ۶.۱ درصد افزایش یافت.

در حال حاضر بالا رفتن هزینه‌های مصرف در آمریکا با کمبود نیروی کار آمیخته شده و بالاترین تورم را در چهار دهه اخیر در ایالات متحده ایجاد کرده به طوری‌که فشار زیادی برای خانوارهای کم درآمد که با هزینه‌های بالا غذا، سوخت و اجاره مواجه هستند تحمیل کرده است.

به گزارش شبکه ای بی سی نیوز، انتظار می‌رود که تورم آمریکا در ماه‌های آینده بالا باقی بماند. به‌ویژه با تهاجم روسیه که احتمالاً صادرات نفت و گاز را مختل می‌کند، در حال حاضر هزینه کالاهایی که در اوکراین تولید می‌شوند مانند گندم و آلومینیوم افزایش یافته است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه مدعی شد، هر کاری از دستم بر بیاید برای کنترل قیمت بنزین انجام خواهد داد، او همچنین هشدار داد که شرکت‌های نفت و گاز نباید از این موقعیت برای افزایش قیمت‌ها استفاده کنند.

اگرچه قیمت جهانی نفت خام در روز جمعه حدود ۱۰۰ دلار باقی ماند اما کارشناسان اقتصادی پیش بینی می‌کنند که با تشدید تهاجم روسیه به اوکراین، نفت می‌تواند به بشکه‌ای ۱۱۰ دلار برسد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر