کد خبر: 127588
A

پخش مویرگی چیست؟ بررسی اصول و قوانین پخش مویرگی

برای سیستم پخش مویرگی اثرگذارتر، باید محصولی را انتخاب کرد که جذابیت خود را در طول چندین سال حفظ کند و نیاز همگان باشد. هرچه محصول جذاب تر باشد، سود بیشتری در بلند مدت از سیستم مویرگی دریافت خواهد شد.

پخش مویرگی چیست؟ بررسی اصول و قوانین پخش مویرگی

دیده‌بان ایران- سیستم پخش مویرگی در واقع مسیری است که کالاها و خدمات برای رسیدن به مشتری طی می کنند. سیستم پخش مویرگی، سیستم خرید و فروش مستقیم است که به مشتری فرصت می دهد تا خریدی بدون واسطه و عمده داشته باشد.مهم ترین هدف این روش را می توان توزیع گسترده محصولات در بازار بیان کرد. این نوع خرید و فروش برای هر دو طرف، سودآور است.

برای سیستم پخش مویرگی اثرگذارتر، باید محصولی را انتخاب کرد که جذابیت خود را در طول چندین سال حفظ کند و نیاز همگان باشد. هرچه محصول جذاب تر باشد، سود بیشتری در بلند مدت از سیستم مویرگی دریافت خواهد شد.

سیستم پخش مویرگی نباید به یک راه محدود باشد. بهترین روش پخش مویرگی، تنها و تنها توزیع گسترده محصول با آنالیز موقعیت منطقه، مشتریان و کالا و خدمات است. کسب رضایت مشتریان از جمله مهم ترین اهداف هر فروشنده است و به یاد داشته باشید که هر مشتری وفادار احساس خوب خود را از خرید با پنج نفر به اشتراک می گذارد و هر مشتری ناراضی، احساس منفی خود را با ده تا یازده نفر به اشتراک می گذارد پس در کسب رضایت مشتریان بکوشید.

می توان از مفهوم سیستم پخش مویرگی اینطور نتیجه گرفت که فرآیند فروش و ارائه خدمات و کالا به مشتریان است.در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با برخی قوانین و اصول پخش مویرگی آشنا کنیم.

برخی اصول پخش مویرگی

  • یکی از اهداف و اصول اولیه در سیستم پخش مویرگی، بهره بردن از مکان های فروش در دسترس است که بیشتر بازار را تحت پوشش قرار دهد.

  • یکی دیگر اصول، زمان استفاده از این سیستم می باشد. در اکثر اوقات، اگر محصولی تقاضای بسیاری داشته باشد و برند های بسیاری آن را ارائه کنند، سیستم پخش مویرگی تاثیرات مثبتی خواهد داشت.

  • در پخش مویرگی باید به این اصل توجه کنید، توزیع محصول به صورت بسیار گسترده صورت گیرد تا مشتری به محصول در دسترس ترغیب شود.

  • از دیگر اصول پخش مویرگی انتخاب درست محل توزیع محصول است. معمولا برای مواد غذایی و نوشیدنی ها می توان این سیستم را به شیوه ای مثبت پیاده کرد.

  • تشخیص جایگاه خود در بین بازار رقابتی از دیگر اصول پخش مویرگی است. چرا که با شناخت و آنالیز جایگاه خود می توان آن را ارتقا داده و حوزه فعالیت خود را گسترش دهید.

  • قیمت گذاری محصولات از جمله استراتژی های بسیار سنگین در سیستم پخش مویرگی است.شما باید با مطالعه، ارزیابی و توجه به نظرات مشتریان قیمت محصولات را تعیین کنید نه با توجه به هزینه ها و قیمت تمام شده.

  • از اصول پخش مویرگی که به موفقیت شما در پخش و توزیع کمک بسیاری خواهد کرد، شناخت مشتریان و دسته بندی آن ها است.دسته بندی مشتریان در بازار های مختلف خرید، برای ایجاد تارگت در پخش محصول مناسب خواهد بود.

https://file.tesmino.ir/images/2022/02/image_1645939606.png

مختصری از قانون های پخش مویرگی

نبض یک شرکت توزیع کننده، در دستان شبکه و کانال توزیع کالا و خدمات است. در حال حاضر شرکت های بسیاری وجود دارند که با بهره گیری از سیستم های خلاق و به روز، به موفقیت رسیده اند. یکی از عوامل موثر در موفقیت شرکت ها استفاده از یک برنامه پخش مویرگی جامع است که بتواند تمامی بخش های سیستم را پوشش دهد. مشخصات یکی از بهترین نرم افزارهای پخش مویرگی را می توانید در https://www.pishgamansoft.ir/capillary-software/ مشاهده نمایید.

قوانین پخش مویرگی از جمله راهبرد هایی هستند که به سلامت سیستم پخش مویرگی کمک شایانی می کنند. در ادامه برخی از این قوانین بیان شده است.

  • هزینه های پخش مویرگی را به درستی برآورد کنید تا با مشکل در مسائل مالی و حسابرسی مواجه نشوید.

  • پس از انجام معامله، قرارداد امضا کنید تا بتوانید مطالبات خود را بدون دردسر وصول کنید.

  • به فاکتور هایی همچون منطقه جغرافیایی، نژاد و فرهنگ، توان خرید و ... در سیستم پخش مویرگی توجه کنید.

  • برای ارائه و دریافت کالا قوانین مدنظر را شرح داده تا دچار مشکل نشوید.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر