کد خبر: 127635
A

روبل روسیه حدود ۳۰ درصد سقوط کرد

یک روبل روسیه در مقابل دلار آمریکا به ۱۱۹ رسید، که نسبت به ارزش این پول در روز جمعه با ۲۸.۷۷ درصد کاهش همراه بوده است. کاهش ارزش پول روسیه در حالی رخ می دهد که غرب به دنبال حمله مسکو به کی یف تحریم های مالی را علیه این کشور اتخاذ کرده است. 🔹️این تحریم‌ها شامل مسدود کردن برخی بانک‌های روسی از سیستم پرداخت‌های بین‌المللی سوئیفت می‌شود

روبل روسیه حدود ۳۰ درصد سقوط کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از گاردین، یک روبل روسیه در مقابل دلار آمریکا به ۱۱۹ رسید، که نسبت به ارزش این پول در روز جمعه با ۲۸.۷۷ درصد کاهش همراه بوده است.

کاهش ارزش پول روسیه در حالی رخ می دهد که غرب به دنبال حمله مسکو به کی یف تحریم های مالی را علیه این کشور اتخاذ کرده است، این تحریم‌ها شامل مسدود کردن برخی بانک‌های روسی از سیستم پرداخت‌های بین‌المللی سوئیفت می‌شود.  

کمیسیون اروپا بامداد یکشنبه پس از کشمکش‌های فراوان اعلام کرد که توافق کردند که برخی بانک‌های روسیه را از سیستم سوئیفت خارج کنند.

اورسولا فون درلاین رییس کمیسیون اروپا گفت که اتحادیه اروپا همراه با آمریکا و دیگر شرکای غربی قصد اعمال تحریم‌های بیشتری علیه روسیه را دارند که شامل قطع کردن دسترسی شماری از بانک‌های روسیه به سیستم سوئیفت می‌شود.

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که با هماهنگی با کمیسیون اروپا و کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس و کانادا، از خروج "برخی از بانک‌های روسیه" از شبکه مالی سوئیفت حمایت می‌کند.

در این بیانیه آمده است که آمریکا و کمیسیون اروپا متعهد به تلاش برای تبدیل کردن جنگ اوکراین به یک شکست راهبردی برای روسیه هستند.

سوئیفت (SWIFT) " مخفف (Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication) "جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی " است که در ماه مه ۱۹۷۳ میلادی توسط ۲۳۹ بانک از پانزده کشور اروپایی و آمریکای شمالی راه‌اندازی گردید و هدف از آن جایگزینی روشهای ارتباطی غیر استاندارد کاغذی و یا از طریق Telex در سطح بین المللی با یک روش استاندارد شده جهانی بود.

در حال حاضر بیش از ۹۷۰۰ بانک و موسسه مالی در ۲۰۹ کشور عضو جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی هستند. در سال ۲۰۰۱ بیش از ۱.۵ بیلیون پیام از طریق سیستم سوئیفت در سطح جهان مبادله شده است.

سیستم سوئیفت برای ارسال و دریافت هرگونه پیام ارزی در بین واحدهای ارزی بانک های داخل کشور و بانکهای خارج از کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر