کد خبر: 127666
A

ارزش «روبل روسیه» مقابل دلار آمریکا ۴۱ درصد و مقابل یورو ٧٠ درصد کاهش یافت

ارزش پول روسیه (روبل) به دنبال تحریم‌های غربی و جنگ این کشور علیه اوکراین، سقوط کرد.

ارزش «روبل روسیه» مقابل دلار آمریکا ۴۱ درصد و مقابل یورو ٧٠ درصد کاهش یافت

به گزارش دیده بان ایران؛ ارزش پول روسیه از زمان آغاز حمله به اوکراین (پنجشنبه گذشته) تاکنون 41 درصد سقوط کرد. همچنین از روز جمعه گذشته تا امروز، این کاهش 29 درصد بوده است.

براساس گزارش اسکای نیوز عربی، ارزش روبل روسیه در مقابل دلار در معاملات آسیایی به میزان 41 درصد کاهش یافت و به رقم 119 روبل در مقابل یک دلار آمریکا رسید. روز پنجشنبه گذشته، هر دلار امریکا در مقابل 84 روبل روسیه معامله شد.

در یک ماه اخیر نیز ارزش روبل روسیه در مقابل دلار آمریکا 53 درصد کاهش یافته است.

ارزش پول روسیه (روبل) در مقابل یورو، حدود ٧٠ درصد کاهش یافته است. یک یورو از ٨٧ روبل در گذشته به ١۵٠ روبل افزایش یافته است.

در واکنش به این اتفاقات، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد مجموعه اقداماتی را برای حمایت از بازارهای داخلی در برابر تحریم های خارجی آغاز خواهد کرد.

روز پنجشنبه و به دنبال آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین، در همان روز، ارزش پول روسیه (روبل) در مقابل دلار بیش از 3 درصد کاهش یافته بود و همین موضوع باعث شد بورس مسکو فعالیت خود را متوقف کند.

تحریم های غربی علیه روسیه

آمریکا و اتحادیه اروپا گفته اند تحریم های مالی شدیدی را علیه روسیه اجرا می کنند. این تحریم ها در واکنش به حمله روسیه به اوکراین اعلام شده اند. توقیف سپرده های بانکی روسیه در غرب، تحریم بانک های روسی، تحریم بانک مرکزی روسیه و حذف برخی بانک های روسی از سویفت از جمله این تحریم ها هستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر