کد خبر: 127875
A

فرهنگی: اگر دولت روش جایگزین نداشته باشد به هیچ وجه نباید ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که دولت راهکار جایگزینی را در نظر نگیرد، به هیچ وجه نباید ارز ترجیحی حذف شود.

فرهنگی: اگر دولت روش جایگزین نداشته باشد به هیچ وجه نباید ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدحسین فرهنگی درباره عزم دولت برای اصلاح روند تخصیص ارز ترجیحی، اظهار داشت: اگر قرار است ارز ترجیحی حذف شود، حتماً باید جایگزینی برای آن پیش‌بینی شود.

وی بیان کرد: جایگزین مناسب ارز ترجیحی آن است که باید به عموم مردم سهمیه کالا داده شود؛ به این معنا که دولت نباید صرفاً از مابه‌التفاوت این ارز، یارانه دهد، بلکه می‌تواند از طریق حذف واسطه ها و واردات، خودش یکسری کالاها را در اختیار مردم قرار دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت می‌تواند کالاها و ارزاق مورد نیاز مردم را با قیمت پایین در اختیار آنان قرار دهد. البته علاوه بر موارد و کالاهایی که الان ارز ترجیحی به آن‌ها تعلق می‌گیرد، لازم است یکسری از کالاهای دیگر مانند برنج که ارز ترجیحی در حال حاضر به آنان تعلق نمی‌گیرد هم با قیمت پایین در اختیار مردم قرار دهد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای این کار امکانات کافی در اختیار دولت قرار دارد. برای مثال، کارت‌های یارانه در اختیار مردم است و دولت می تواند برای آنان اعتبار تعریف کند. باید اقلام اساسی با قیمت پایین و در همه نقاط کشور در اختیار مردم قرار گیرد.

وی اظهار داشت: همچنین برخی از افراد تمایل دارند که کالاهای اساسی را درب منزل خود دریافت کنند که این کار از طریق سامانه‌هایی که در اختیار داریم، شدنی است.

فرهنگی متذکر شد: در گذشته و زمان جنگ ما با کوپن سروکار داشتیم، اما الان سیستم‌های الکترونیکی و دستگاه پوز وجود دارد، شبکه توزیع منظمی در کشور ایجاد شده و روش‌هایی مانند پیک راه افتاده است و خیلی راحت می‌توان کالاهای اساسی را در اختیار مردم قرار داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در صورتی که اراده کافی برای این موضوع وجود نداشته باشد و دولت راهکار جایگزینی را در نظر نگیرد، به هیچ وجه نباید ارز ترجیحی حذف شود./ مهر

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر