کد خبر: 127912
A

تصویب مجوز واردات ۷۰ هزار خودرو سواری در کمیسیون تلفیق

براساس آخرین مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مجوز واردات ۷۰ هزار خودروسواری که پیش از این حذف شده بود، با توجه به پیشنهاد یکی از نمایندگان و تصویب کمیسیون تلفیق به بودجه سال جاری اضافه شده و این موضوع جهت تصویب نهایی به صحن مجلس ارجاع شده است.

تصویب مجوز واردات ۷۰ هزار خودرو سواری در کمیسیون تلفیق

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ براساس آخرین مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مجوز واردات ۷۰ هزار خودروسواری که پیش از این حذف شده بود، با توجه به پیشنهاد یکی از نمایندگان و تصویب کمیسیون تلفیق به بودجه سال جاری اضافه شده و این موضوع جهت تصویب نهایی به صحن مجلس ارجاع شده است.

در لایحه بودجه سال 1401 مجوز واردات 50 هزار خودرو سواری ذکر شده بود که این مسئله در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه بودجه دولت حذف شد اما پس از ورود بودجه به صحن در روزهای اخیر و بررسی پیشنهادات نمایندگان مجلس در صحن و کمیسیون، بحث واردات خودروها سواری نیز مجددا مورد بررسی قرار گرفت.

جعفر قادری عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تسنیم و در پاسخ به سوالی در خصوص تغییرات الحاقی تبصره 7 لایحه بودجه سال 1401 گفت: شب گذشته بحثی در خصوص این تبصره مطرح و اعداد مربوط به آن اصلاح شد.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد، بحث واردات خودروهای سواری بود که در کمیسیون رای آورد.

قادری در مورد تعیین مجدد واردات خودرو در لایحه بودجه با وجود اینکه پیش از این بحث حذف واردات خودروهای سواری توسط کمیسیون تلفیق مطرح شده بود، گفت: تعدادی از نمایندگان معتقد بودند که با توجه به بازدید اخیر رییس جمهور از ایران خودرو و تاکید بر فراهم کردن زمینه برای واردات خودرو، فرصت مناسبی است تا مجلس نیز در این موضوع ورود پیدا کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر برخی نمایندگان اعتقاد داشتند به این دلیل که مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنان طرح مجلس در خصوص واردات خودروهای را تعیین تکلی نکرده است، مجددا درگیر موضوع نشویم. در هر صورت اختلاف نظرهایی در این زمینه وجود داشت اما در نهایت این پیشنهاد رای مثبت کمیسیون تلفیق را دریافت کرد.

وی در مورد نظر دولت در بحث واردات خودروهای سواری نیز گفت: نظر دولت در خصوص واردات خودروهای سنگین مثبت بود اما اعلام کردند که در مورد خودروهای سواری نظر مشخصی ندارند.

در بحث خودرو، کیسیون تلفیق کمیسیون براساس دلایلی واردات خودرو را حذف کرده بود، پس از ورود بودجه به صحن پیشنهاد واردات خودروهای سواری مجددا مطرح شد که در نتیجه این موضوع در کمیسیون تلفیق بررسی و تصویب شد.

تصویب واردات 70 هزار خودرو سواری در کمیسیون تلفیق

به گزارش تسنیم، براساس تغییرات اعمال شده در کمیسین تلفیق مجلس شورای اسلامی، متن جز یک الحاقی تبصره 7 بودجه سال 1401 به شرح زیر است: به منظور تامین مالی شبکه راه آهن کشور و ایجاد خطوط ریلی مورد نیاز اعم از قطار عادی، برقی، پرسرعت و قطار شهری و تکمیل طرح های نیمه تمام در خطوط ریلی و اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده‌ها، توسعه فرهنگ حمل و نقل و ارتقاء مدیریت عبور و مرور و ناوگان حمل و نقل به دولت اجازه داده می‌شود در سال 1401 از محل ارز غیر صادراتی و با رعایت سیاست‌های کلی نظام نسبت به صدور مجوز واردات به صورت ذیل توسط بخش خصوصی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی با تعرفه ورودی که به تصویب هیئت وزیران می‌رسد اقدام و درآمد ناشی از آن را پس از گردش خزانه به حساب ردیف شماره پنجاه این قانون واریز نماید.

همچنین سید محدرضا میرتاج الدینی رئیس کمیته هدفمندی یارانه‌های کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 نیز در خصوص اقلام وارداتی مورد نظر در الحاقی تبصره 7، گفته بود: اقالم وارداتی شامل تعداد 50 هزار دستگاه خودروی سواری و 20 هزار دستگاه خودروی سواری دوگانه‌سوز هیبریدی و برقی، تعداد 10 هزار دستگاه کامیون،تریلی، تریلی یخچالدار و کشنده، تعداد 10 هزار دستگاه اتوبوس برون شهری و درون‌شهر،تعداد یک هزار دستگاه واگن و واگن یخچال دار و تعداد 5 هزار دستگاه دستگاه ماشین آلات سنگین راهسازی اعم از نوع ساخت یا حداکثر 5 سال ساخت خواهد بود.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر