کد خبر: 127931
A

خوشحالی ارگان رسانه ای دولت از چراغ سبز نشان دادن روسیه به فلفل دلمه‌ای ایران!

آذرماه امسال روسیه واردات فلفل دلمه ایران را ممنوع کرد. ممنوعیتی که مسئولان مربوطه در وزارت جهاد کشاورزی علت آن را استفاده از ۴ نوع آفت کش در فلفل دلمه‌های ایران عنوان کردند که در روسیه تایید نشده بود

خوشحالی ارگان رسانه ای دولت از چراغ سبز نشان دادن روسیه به فلفل دلمه‌ای ایران!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ارگان رسانه ای دولت نوشت؛ آذرماه امسال روسیه واردات فلفل دلمه ایران را ممنوع کرد. ممنوعیتی که مسئولان مربوطه در وزارت جهاد کشاورزی علت آن را استفاده از ۴ نوع آفت کش در فلفل دلمه‌های ایران عنوان کردند که در روسیه ثبت نشده بود اما در ایران و اتحادیه اروپا رجیستر شده بود.

در این خصوص مسئولان وزارت جهاد کشاورزی بارها اعلام کردند اینکه واردات محصول یا محموله‌ای در کشور دیگری ممنوعیت پیدا می‌کند، موضوع تازه‌ای نیست و در سنوات گذشته نیز رخ داده است و صرفاً به محصولات کشاورزی ایرانی نیز مربوط نمی‌شود بلکه در کل دنیا هم چنین  اتفاقاتی می‌افتد و نباید به این موضوعات نگاه سیاسی داشت.

حدود یک ماه بعد از آن یعنی در دی ماه سال‌جاری نیز رئیس سازمان حفظ نباتات کشور اعلام کرد که پس از مذاکرات صورت گرفته قرار است به منظور رفع ممنوعیت‌صادرات به روسیه یک هیأت روسی از تولیدات، گلخانه‌ها و تولیدکنندگان و به طور کل بسترهای تولید بازدیدی داشته باشند و پس از آن ممنوعیت برداشته خواهد شد.

به همین دلیل پنجشنبه گذشته  وزارت جهاد کشاورزی در اطلاعیه‌ای از شروع دوباره صادرات فلفل دلمه‌ای به روسیه از امروز ۱۴ اسفندماه خبر داد و اعلام کرد که با پیگیری‌ها و مذاکرات فنی انجام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی، ممنوعیت واردات فلفل دلمه‌ای ایران از سوی روسیه رفع و صادرات این محصول از سرگرفته خواهد شد.

بنابر اعلام این وزارتخانه این تصمیم پس از انجام اقداماتی همچون رایزنی در حاشیه سفر ریاست جمهوری به کشور روسیه، سفر معاون باغبانی وزارت جهاد و هیأت همراه به روسیه و حضور تیم فنی و کارشناسی روسیه طی هفته گذشته در ایران و بازدید از مراکز تولید فلفل دلمه‌ای و آزمایشگاه‌های مرجع در چند استان کشور اتخاذ شد.

در این اطلاعیه آمده است که آتنا پاپوآ - رئیس سرویس فدرال نظارت بر حفظ حقوق مصرف‌کنندگان روسیه- روز پنجشنبه طی نامه‌ای رسماً اعلام کرد ممنوعیت صادرات فلفل دلمه‌ای ایران به روسیه از ۵ مارس ۲۰۲۲ مطابق با ۱۴ اسفند برطرف می‌شود.

در همین خصوص کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه اعلام کرد که با پیگیری‌های انجام شده، مشکل صادرات فلفل به روسیه که مدتی به خاطر برخی مشکلات فنی ممنوع شده بود رفع و صادرات این محصول از شنبه هفته آینده ازسرگرفته خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر