کد خبر: 12798
A

واعظی: رویکرد وزارت ارتباطات سالم سازی فضای مجازی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اولویت ما رعایت اخلاق در فضای مجازی است، گفت: به جای رویکرد حذفی، رویکرد ما در دولت یازدهم سالم سازی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است.

واعظی: رویکرد وزارت ارتباطات سالم سازی فضای مجازی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمود واعظی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری و اقتصاد مقاومتی استان ایلام اظهار کرد: رونق کسب و کار در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اولویت اصلی این وزارتخانه است.

به گفته وی، فضای مجازی از نظر ما هم فرصت و هم تهدید است و در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رعایت اخلاق در فضای مجازی برای ما بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: نبابد اجازه دهیم فضای مجازی همین گونه رها شود در این زمینه بخشی از مسئولیت با ما است بخش دیگر خود مردم و بخش های بعدی رسانه ها و مبلغان هستند بنابراین برای سالم سازی این مقوله اهمیت و بهای بسیاری قائل هستیم.

واعظی با اشاره به منشور حقوق شهروندی و اهمیت این موضوع که از سوی رئیس جمهوری ارائه و ابلاغ شد، افزود: در ماده 26 این منشور به آزادی بیان و حق دسترسی آزاد به اطلاعات از جمله در فضای مجازی به عنوان اصل اساسی تاکید شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: به سیاستی که همه چیز را باید بسته نگه داشت اعتقاد نداریم چون به باور ما با سالم سازی فضای مجازی در این عصر پر تحول و تغییر از حیث ارتباطات و فناوری اطلاعات می توان بهترین خدمت را به مردم ارائه کرد.

واعظی گفت: در سفر امروز به ایلام اینترنت پرسرعت 240 روستای بالای 20 خانوار استان به بهره برداری می رسد که برای اجرای این طرح 690 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با اعلام اینکه 14 شهر استان نیز به نسل سوم و چهارم اینترنت مجهز می شود، یادآور شد: 226 روستای دیگر ایلام تا پایان دولت یازدهم به اینترنت پرسرعت متصل می شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اقدام های مناسبی در حوزه زیرساخت های ارتباطی استان در این دولت انجام شد، پهنای باند در مقایسه با گذشته سه برابر رشد و شبکه انتقال 2.4 برابر افزایش یافته است که نشان می دهد که خدمات و کارهای بزرگی در ایلام انجام شده است.

واعظی یکی دیگر از برنامه های مهم حوزه زیرساختی و ارتباطات را اتصال شهرهای استان به فیبر نوری عنوان کرد و گفت: اکنون در مجموع 17 شهر ایلام به نسل سوم و 13 شهر هم به نسل چهارم اینترنت دسترسی دارند.

وی اضافه کرد: در بحث زیرساخت های ارتباطی اربعین در استان ایلام به ویژه پایانه و شهر مرزی مهران مجموعه دستگاه های زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه اپراتورها نگاهی کاربردی به کار دارند و برای توسعه امکانات و خدمات در این حوزه آمادگی کامل وجود دارد.

وزیر ارتباطات با اشاره به جایگاه و نقش ای تی سی و حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایجاد اشتغال گفت: اگر برای جوانان اشتغال ایجاد کنیم به وظیفه اصلی خویش عمل کرده ایم که در این میان ما به موضوع اشتغال و کسب و کار در ای تی سی توجه جدی داریم.

واعظی تاکید کرد: دولت باید در حوزه اشتغال نقش حمایتی، سیاستگذاری و تصمیم سازی داشته باشد و اگر قرار باشد همه تصدی ها در بخش دولتی انجام شود دولت خود رقیب بخش خصوصی می شود و که نتیجه آن فلج شدن بخش خصوصی خواهد بود.

وی افزود: در راستای همین جهت گیری و سیاست ما در وزارت ارتباطات به دنبال این هستیم که به جای اینکه 100 یا 200 نفر استخدام کنیم با طرح هایی مانند تکاپو کسب و کار یک هزار یا 2 هزار نفر را فراهم و تامین کنیم.

به گزارش ایرنا، محمود واعظی صبح امروز به منظور بهره برداری و راه اندازی 250 طرح اینترنت پرسرعت روستایی، شرکت در نشست شورای اقتصاد مقاومتی استان و کارگروه توسعه صادرات، دیدار با فعالان اقتصادی و بازرگانان ایلامی و نیز بررسی مسائل و مشکلات حوزه صادارت به استان ایلام سفر کرده است.

راه اندازی مرکز آپا (آمادگی پشتیبانی امداد رایانه ای) در دانشگاه ایلام و بهره برداری از چندین طرح مخابراتی از دیگر برنامه های سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به این استان اعلام شده است.

واعظی و هیات همراه در بدو ورود به استان ایلام با حضور در مزار شهدای گمنام بهشت رضا، به مقام شامخ شهیدان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ادای احترام کرد.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر