کد خبر: 128004
A

مجلس با فروش نفت کشور به اشخاص موافقت کرد

مجلس به دولت اجازه داد از طریق شرکت ملی نفت ایران، به اشخاص معرفی شده دستگاه‌های اجرایی صرفاً پس از تأیید اشخاص از سوی وزارت نفت، نفت خام و میعانات گازی تحویل دهد. این محصولات بر اساس قیمت روز صادراتی شرکت ملی نفت ایران و در سقف منابع تعیین شده در قانون است.

مجلس با فروش نفت کشور به اشخاص موافقت کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وکلای‌ملت در جلسه امروز سازوکار فروش نفت توسط بخش خصوصی را مشخص کردند.

نمایندگان در جلسه علنی نوبت دوم امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور ارجاعی از کمیسیون تلفیق بودجه، با اصلاح بند (ز) تبصره 19 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند (ز) تبصره 19 ماده واحده لایحه بودجه 1401 کل کشور؛

- به منظور اجرای تکالیف این قانون و در صورت درخواست دستگاههای اجرائی دارای اعتبار از محل مصارف عمومی دولت صندوق های بازنشستگی کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی و همچنین اجرای ماده(90) قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم(44) قانون اساسی، به دولت اجازه داده می شود:

1- از طریق شرکت ملی نفت ایران نسبت به تحویل نفت خام و میعانات گازی صادراتی به اشخاص معرفی شده توسط دستگاههای اجرائی و صرفا پس از تایید اشخاص توسط وزارت نفت و بر اساس قیمت روز صادراتی شرکت ملی نفت ایران و در سقف منابع بند(ب) تبصره(1) این قانون اقدام نماید.

2- از طریق وزارت امور اقتصادی و دارایی نسبت به واگذاری سهام و سهم الشرکه متعلق به دولت و شرکتهای دولتی در بنگاههای مشمول واگذاری به اشخاص معرفی شده توسط دستگاههای اجرائی و صندوق های بازنشستگی کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی در سقف منابع ردیف درآمدی 310501 و 310502 اقدام نماید.

آیین‌نامه اجرائی این بند توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و با همکاری وزارتخانه های نفت، امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر وزارتخانه‌های ذی‌ربط تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر