کد خبر: 128061
A

نوش‌آبادی: سال آینده ۶۶ هزار میلیارد تومان کارت اعتباری خرید کالا به مردم تعلق خواهد گرفت

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: حذف ارز ترجیحی که امروز به تصویب نمایندگان مجلس رسید به معنی حذف یارانه‌ها نیست.

نوش‌آبادی: سال آینده ۶۶ هزار میلیارد تومان کارت اعتباری خرید کالا به مردم تعلق خواهد گرفت

به گزارش دیده بان ایران؛ حسین نوش‌آبادی اظهار داشت: حذف ارز ترجیحی به معنی حذف یارانه‌ها نیست بلکه یارانه به شکل ریالی به مصرف کننده نهایی یعنی مردم اختصاص پیدا می‌کند.

وی افزود: به منظور جبران حذف ارز ترجیحی ۶۶ هزار میلیارد تومان در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده که به شکل کارت اعتباری خرید کالا در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت در لایحه بودجه، ۱۷۸ هزار میلیارد تومان برای جبران حذف ارز ترجیحی در نظر گرفته بود که مجلس آن را به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش داد که به صورت یارانه نقدی و خرید کالاهای اساسی مانند گندم و دارو اختصاص یافته است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: دولت و بانک مرکزی باید زیرساخت‌های لازم را برای اختصاص یارانه اعتباری به منظور جبران حذف ارز ترجیحی فراهم کنند.

گفتنی است در بررسی لایحه بودجه سال آینده، نمایندگان مجلس با  ۱۹۴رأی موافق و ۴۲ رأی مخالف ، حذف ارز ترجیحی را به تصویب رساندند./ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر