کد خبر: 128214
A

نماینده مجلس: ارز ترجیحی کالاهای اساسی تا پایان سال در مجلس تعیین تکلیف می شود

حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی نماینده خمینی شهر: پیشنهاد برای حذف ارزترجیحی بوده است اما نمایندگان برای کالاهای اساسی نظر بر باقیماندن این ارز دارند که انشالله تا پایان سال در صحن علنی مجلس مشخص خواهد شد.

نماینده مجلس: ارز ترجیحی کالاهای اساسی تا پایان سال در مجلس تعیین تکلیف می شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی با اشاره به عملکرد اقتصادی دولت، اظهار داشت:در رابطه با فروش نفت که در گذشته ادعا می کردند امکان فروش آن وجود ندارد امروز زمینه فروش آن با وجود شرایط تحریمی فراهم شده و حتی این فروش روزانه به بالای یک میلیون بشکه رسیده است.

به گفته وی تاکنون پیش بینی مطلوبی برای درآمدهای مالی پیشنهاد شده در بودجه سال آینده وجود داشته و بنظر می رسد درصد بالایی از پیش بینی ها محقق شود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در بحث دیپلماسی اقتصادی ارتباطات اقتصادی ما با کشورهای همسایه از جمله عراق، چین، روسیه ، پاکستان و همچنین با کشورهای منطقه مثل قطر و عربستان  افزایش یافته است.

وی در مورد شرایط اقتصادی در سال آینده، افزود: یقینا وقتی دولت دیپلماسی اقتصادی را قوی می کند قطعا بر توان داخلی تکیه کرده است.  انشالله آینده اقتصادی بهتری برای مردم رقم بخورد.

نقدعلی در پاسخ به این سوال که عموم مردم فکر می کنند که اگر در مذاکرات وین توافقی انجام شود گشایش اقتصادی ایجاد می شود، نظر شما چیست، بیان کرد: هیچ گاه مسائل اقتصادی را به مذاکرات گره نزده ایم هرچند مذاکرات گشایشی برای مباحث اقتصادی خواهد بود اما اینطور نیست که صفر تا صد مسائل اقتصادی وابسته به مذاکرات باشد.

وی درباره اظهارات ضد ونقیض برای حذف و یا ماندن ارز ترجیحی در بودجه ۱۴۰۱، گفت: پیشنهاد برای حذف ارزترجیحی بوده است اما نمایندگان برای کالاهای اساسی نظر بر باقیماندن این ارز دارند که انشالله تا پایان سال در صحن علنی مجلس مشخص خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر