کد خبر: 128904
A

نماینده مجلس: دولت باید برنامه‌های خود درباره ارز ترجیحی را به مجلس ارائه دهد

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید برنامه‌های اجرایی خود درباره ارز ترجیحی را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد. نظر برخی از کارشناسان این است که وضعیت دو نرخی و یا چند نرخی در نظام ارزی باعث فساد و رانت می‌شود و ما باید شرایط را برای حرکت به سمت تک نرخی شدن ارز فراهم کنیم.

نماینده مجلس: دولت باید برنامه‌های خود درباره ارز ترجیحی را به مجلس ارائه دهد

به گزارش دیده بان ایران؛ علی اکبر کریمی درباره سرنوشت ارز ترجیحی، گفت: مجلس شورای اسلامی در مصوبه خود و در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، چارچوب لازم درباره حفظ یا حذف ارز ترجیحی را مشخص کرده است.

وی بیان کرد: دولت باید برنامه‌های اجرایی خود درباره ارز ترجیحی را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد. نظر برخی از کارشناسان این است که وضعیت دو نرخی و یا چند نرخی در نظام ارزی باعث فساد و رانت می‌شود و ما باید شرایط را برای حرکت به سمت تک نرخی شدن ارز فراهم کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای رفع دغدغه مجلس شورای اسلامی و مردم و همچنین برای جلوگیری از بروز تورم و ثبات قیمت‌ها، باید دولت تدابیر لازم را درباره ارز ترجیحی اتخاذ کند.

کریمی ادامه داد: مجلس در جریان بررسی بودجه، حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان را برای حفظ قیمت کالاهای اساسی و تخصیص یارانه برای تأمین کالاهای اساسی و گندم پیش بینی کرده است.

وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی به وظیفه نظارتی خود در چارچوب اختیاراتش عمل خواهد کرد و دولت باید مطابق با چارچوب و قانونی که مجلس درباره ارز ترجیحی به تصویب رسانده است، عمل کند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای مجلس شورای اسلامی مهم این است که معیشت و زندگی مردم دچار مشکل نشود و شاهد ناپایداری قیمت‌ها و تورم بی‌رویه نباشیم./ مهر

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر