کد خبر: 128906
A

راستینه: بودجه‌های استانی به جای اینکه در اختیار وزارتخانه‌ها باشد باید در اختیار استانداران قرار بگیرد

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی، اصلاح ساختار بودجه را موجب جلوگیری از لابی‌گری‌ها در تخصیص اعتبارات استانی دانست.

راستینه: بودجه‌های استانی به جای اینکه در اختیار وزارتخانه‌ها باشد باید در اختیار استانداران قرار بگیرد

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد راستینه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت اصلاح ساختار بودجه، اظهار کرد: اصلاح ساختار بودجه موضوعی است که رهبر انقلاب اسلامی نیز بارها در فرمایشات‌شان، هم به دولت و هم به مجلس بر آن تأکید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه برای پیشرد بهتر امورات کشور حتما نیازمند اصلاح ساختار بودجه هستیم، گفت: باید ساز و کارهای اصلاح ساختار بودجه در دولت و مجلس به فوریت فراهم شود.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید ساختار بودجه اصلاح شود، از طرف دیگر می‌بایست از طریق تمرکززدایی و اعطای اختیارات بیشتر به استانداران، در جهت حل مشکلات استان‌ها گام برداریم تا هم مشکلات استان‌ها تا حدودی زیادی برطرف شود و هم استانداران قدرت و اختیار بیشتری برای رسیدگی به امورات داشته باشند.

راستینه تصریح کرد: با اصلاح ساختار بودجه و افزایش قدرت و اختیار به استانداران، مشکلات استان‌ها با سرعت بیشتری پیگیری و رفع خواهد شد که امیدواریم اصلاح ساختار بودجه زودتر با همراهی و همکاری دولت و مجلس اتفاق بیافتد.

وی در ادامه یکی از آسیب‌های نداشتن اختیارات استانداران را تعارض منافع در بودجه‌های استانی دانست و گفت: در صورت افزایش اختیار استانداران برای هزینه‌کرد در امورات جاری و عمرانی استان‌ها شاهد تعارض منافع نخواهیم بود و اعتبارات استانی نیز در ردیف‌های مشخص استانی هزینه می‌شود.

این نماینده مجلس یازدهم تأکید کرد: در شرایط فعلی که اصلاح ساختار بودجه صورت نگرفته، بعضا شاهد این هستیم که بودجه استان‌ها هنگام تدوین و تصویب بودجه‌های سنواتی از طریق روابط و یا لابی افزایش می‌یابد.

راستینه اضافه کرد: در صورت اصلاح ساختار بودجه، روابط در تخصیص اعتبارات استانی در بودجه‌های سالانه جای خود را به ضوابط می‌دهد و لابی‌گری‌ها در تخصیص اعتبارات جلوگیری می‌شود.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اصلاح ساختار بودجه سبب می‌شود که بودجه‌های استانی به جای اینکه در اختیار وزارتخانه‌ها قرار گیرد، در اختیار استانداران قرار می‌گیرد که این امر موجب مشکلات و مسائل استان‌ها با سرعت بیشتری حل و فصل شود./ انا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر