کد خبر: 128918
A

قهوه ترکیبی یا Blend Coffee چیست و چگونه ساخته می شود؟

افرادی که از مصرف‌کننده‌های حرفه‌ای قهوه هستند، حتما بارها اصطلاح قهوه ترکیبی یا بلند را شنیده‌اند. هر کشور یا منطقه‌ای قهوه مربوط به خود را دارد و قهوه‌ها از نظر عطر و طعم با هم متفاوت هستند.

قهوه ترکیبی یا Blend Coffee چیست و چگونه ساخته می شود؟

دیده‌بان ایران- افرادی که از مصرف‌کننده‌های حرفه‌ای قهوه هستند، حتما بارها اصطلاح قهوه ترکیبی یا بلند را شنیده‌اند. هر کشور یا منطقه‌ای قهوه مربوط به خود را دارد و قهوه‌ها از نظر عطر و طعم با هم متفاوت هستند. قهوه Belend قهوه‌ای است که از دانه‌های گوناگون قهوه روبوستا و قهوه عربیکا تهیه می‌شود و بخش عمده‌ای از قهوه‌های موجود در بازار را به خود اختصاص داده است. مهم‌ترین هدف از تهیه قهوه‌های بلند ایجاد طعم و عطری دلخواه است. در این مقاله قصد داریم درباره مزایای قهوه، انواع و نحوه آماده‌سازی قهوه ترکیبی توضیح دهیم.

1

 قهوه ترکیبی چیست؟‌

قهوه ترکیبی از دانه‌هایی تشکیل شده که سرچشمه آن‌ها بیشتر از یک مکان دارد. کلمه مکان در دنیای قهوه به معنی یک مکان جغرافیایی یا یک کشور نیست. مکان در واقع به تقسیم سطح و ارتفاعات یک مزرعه تولیدکننده قهوه گفته می‌شود. قهوه بلند را می‌توان به عنوان دستورالعملی برای ایجاد تعادل و طعمی پیچیده در نظر گرفت. با تولید قهوه‌های ترکیبی طعم و مزه‌ای که در بازار اولویت دارد و تقاضای بیشتر مشتریان را شامل می‌شود، در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد تا با خرید قهوه با روشی راحت آن را در منازل یا کافی‌شاپ‌ها مورد استفاده قرار دهند.

البته با تعداد زیادی آزمون و خطا می‌توان نحوه درست کردن قهوه میکس را آموخت. سوالی که برای بسیاری از افراد ممکن است پیش بیاید این است که چرا باید قهوه را ترکیب کرد؟ همان‌طور که اشاره کردیم برای ایجاد طعمی دلنشین و دلخواه و کامل کردن طعم قهوه و تشکیل یک عطر منحصر به فرد قهوه‌ را ترکیب می‌کنند. ترکیب کردن به دانش کافی و آشنایی کامل با خصوصیات قهوه عربیکا و قهوه روبوستا نیاز دارد.

استفاده از قهوه ترکیبی چه مزایایی دارد؟

یکی از مزایای قهوه ترکیبی این است که نقص قهوه‌ها را برطرف می‌کند و با هزینه‌های پایین و ارزان محصولی باکیفیت تولید می‌شود. ترکیب قهوه به ایجاد ثبات نیز کمک زیادی می‌کند. تصور کنید که یک تولیدکننده قهوه‌های برداشت شده را از مزرعه‌ای به صورت یکجا خریداری کرده است.

2

بعد از اتمام قهوه‌ها، برای حفظ مشتری مجددا باید از همان مزرعه خریداری کند. اما احتمال اینکه تغییر شرایطی مانند تابش نور خورشید، دما، رطوبت و غیره باعث تغییر طعم قهوه شده باشند، وجود دارد. بنابراین با استفاده از قهوه ترکیبی می‌توان نسبت قهوه‌ها را طوری کم و زیاد کرد که کیفیت و طعم دلنشین قهوه حفظ شود. با داشتن قهوه بلند یا ترکیبی سلیقه مشتریان خود را پوشش می‌دهید. مزیت دیگری که برای قهوه میکس می‌توان در نظر گرفت ایجاد تنوع است. با توجه به این که شرکت‌های مختلف درتلاشند در بازار رقابتی مشتریان بیشتری را به خود اختصاص دهند، همواره به دنبال خلق طعمی جدید و منحصر به فرد برای قهوه‌های خود هستند و این امر فقط با ترکیب قهوه‌ها امکان‌پذیر خواهد شد.

معرفی انواع مختلف ترکیب قهوه یا Blending

  • ترکیب قهوه مناطق

هر یک از مناطق جغرافیایی شرایط آب و هوایی متفاوتی دارند و طعم قهوه‌های کشت شده در هر یک از آن‌ها نیز متفاوت است‌. کسانی که در حوزه تولید قهوه‌های ترکیبی فعال هستند، با استفاده از قهوه‌های مناطق مختلف محصولی جدید و منحصر به فرد تولید می‌کنند.

  • ترکیب گونه‌های مختلف قهوه

یکی از رایج‌ترین روش‌های تولید قهوه بلند ترکیب گونه‌های روبوستا و عربیکا است. این دو گونه قهوه دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند‌. به عنوان مثال میزان کافئین قهوه روبوستا دو برابر قهوه عربیکا است.

  • ترکیب قهوه‌ها با فرآوری‌های متفاوت

فرآوری‌های قهوه دارای انواع متنوعی هستند و با دو روش خیس و خشک تهیه می‌شوند. در روش خشک دانه سبز با قرار گرفتن در کنار میوه، ساکارز زیادی را به خود جذب کرده و شیرینی و پیچیدگی بیشتری دارد. اما در روش خیس دانه از میوه جدا شده و شیرینی کمتری دارد. به این ترتیب می‌توان قهوه‌های فراوری شده را با روش‌های گوناگون ترکیب کرد و نتیجه مطلوبی به دست آورد.

  • ترکیب درجه‌های مختلف برشتگی

یک نوع قهوه ترکیبی معروف به نام Black and Tan وجود دارد که از ترکیب دانه‌های تیره برشت و دانه‌های روشن برشت ایجاد شده است. در برشته کردن قهوه‌ها ه چه حرارت بیشتر شود، دانه‌های قهوه تیره‌تر و شیرینی آن‌ها کاهش می‌یابد. با ترکیب دانه‌های تیره با روشن می‌توان در طعم قهوه تعادل به وجود آورد. برای این کار به دانش و تجربه و ارزیابی نیاز است و حتما باید ذائقه مشتری‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

3

خرید قهوه ترکیبی از سایت قهوه سیراف

اگر قصد خرید قهوه ترکیبی باکیفیت و با قیمت مناسب را برای منزل یا کافی شاپ خود دارید و به دنبال یک فروشگاه اینترنتی معتبر و مطمئن هستید، ما فروشگاه قهوه سیراف با آدرس اینترنتی http://www.sirafcoffee.ir را پیشنهاد می‌کنیم. قهوه سیراف فعالیت خود را در سال 1396 و در شهر بوشهر آغاز کرد. با توجه به موقعیت جغرافیای خاص این شهر، کافه‌های بسیار زیادی در بوشهر وجود دارد که پذیرای مسافران و گردشگران زیادی هستند. در مجموعه قهوه سیراف بهترین خدمات و محصولات با قیمتی بسیار منصفانه در اسرع وقت به خریداران ارائه می‌شود. با راه‌اندازی وب سایت فروشگاهی مشتریان این مجموعه به تمام کشور گسترش پیدا کردند. در حالی که قبلا فقط افراد بوشهری مشتری آن بودند.‌

در این سایت برند قهوه سیراب به صورت کاملا اصولی به مشتریان معرفی شده است و محصولات ارائه شده از نظر کیفیت تضمین می‌شوند‌. بسیاری از شرکت‌های صنایع غذایی که در زمینه تولید محصولاتی بر پایه قهوه فعالند و تعداد زیادی از شرکت‌های دارویی که در زمینه تولید داروی گیاهی مشغولند، در بین مشتریان قهوه سیراف قرار گرفته‌اند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر