کد خبر: 129221
A

کاهش ۵۰ درصدی هزینه نقل و انتقال خودرو با پرداخت آنلاین به دلیل مالیات

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا از کاهش ۵۰ درصدی هزینه نقل و انتقال خودرو از طریق سامانه پرداخت آنلاین مالیات نقل و انتقال خودرو خبر داد.

کاهش ۵۰ درصدی هزینه نقل و انتقال خودرو با پرداخت آنلاین به دلیل مالیات

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا از کاهش ۵۰ درصدی هزینه نقل و انتقال خودرو از طریق سامانه پرداخت آنلاین مالیات نقل و انتقال خودرو خبر داد.

سرهنگ علی محمدی در حاشیه رونمایی از سامانه پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سامانه کنترل پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو براساس ماده ۲۹ قانون با توجه به تکلیف پلیس راهور به منظور تحقق این کنترل طراحی و اجرا شده است. همچنین از چند ماه قبل با همکاری سازمان امور مالیاتی انجام می‌شد اما با رونمایی از این سامانه کنترل به صورت سیستمی انجام خواهد شد و دخل و تصرفی انسانی در این زمینه نخواهد بود.

وی با اشاره به دریافت نرخ مالیاتی که از شهروندان برای نقل و انتقال خودرو، تصریح کرد: این میزان توسط سازمان امور مالیاتی تعیین و اعلام می‌شود و پرداخت از طریق درگاه سازمان امور مالیاتی انجام می‌شود.

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا ادامه داد: شهروندان قبل از نوبت‌گیری برای تعویض پلاک می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند. همچنین هزینه‌های شهروندان قبل از این توسط دفاتر اسناد رسمی دریافت می‌شد با این سامانه بیش از ۵۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

سرهنگ محمدی در پایان گفت: کنترل سیستمی برای پرداخت این مالیات آغاز شده اما این مالیات ارتباطی با پلیس راهور ندارد و درآمدی هم برای پلیس در این حوزه وجود ندارد و تمام مبالغ به خزانه دولت واریز خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر