کد خبر: 129617
A

نماینده مجلس: ارز دارو حذف شده است/ هیچ کس از چگونگی اعمال و اجرای یارانه دارو مطلع نیست

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس یازدهم گفت: متأسفانه نه مجلس و نه کمیسیون بهداشت و نه هیچ کس دیگر از چگونگی اعمال و اجرای یارانه دارو و تجهیزات پزشکی مطلع نیست.

نماینده مجلس: ارز دارو حذف شده است/ هیچ کس از چگونگی اعمال و اجرای یارانه دارو مطلع نیست

به گزارش دیده بان ایران، سیدجلیل میرمحمدی میبدی در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور، وزرای بهداشت و اقتصاد، رئیس سازمان برنامه و بودجه، روسای بیمه سلامت و تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح گفت: ارز دارو حذف شده و حدود ۷۲ هزار میلیارد تومان جهت یارانه دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص داده شده است. متأسفانه نه مجلس و نه کمیسیون بهداشت و نه هیچ کس دیگر از چگونگی اعمال و اجرای یارانه دارو و تجهیزات پزشکی مطلع نیست.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس یازدهم از ضرورت دستور فوری رئیس جمهور دبرای تشکیل کارگروهی زیر نظر معاون اول دولت خبر داد تا پیش از احساس بار گرانی دارو و تجهیزات پزشکی آزمایشگاهی به عنوان کالای اساسی و حیاتی بر دوش مردم، تدبیر اتفاق بیفتد. زمان اجرای طرح و افراد تحت پوشش بیمه داروها و تجهیزات تحت پوشش و زیرساخت‌های بیمه تکلیفشان کماکان مشخص نیست. از طرفی باید سرمایه در گردش صنایع دارویی کوچک مورد توجه قرار گیرد در غیر این صورت شاهد گرانی چندین برابری دارو و تجهیزات پزشکی خواهیم بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر