کد خبر: 129777
A

سیاهکلی: سیگار و خودرو در کشور ما هم مافیای حرفه ای دارند هم در دولت نفوذ دارند/ رسانه های دولتی انگار سر ماجرای استیضاح وزیر صمت دَردشان آمده است

نماینده قزوین در مجلس یازدهم گفت: برخی رسانه ها استیضاح کنندگان وزیر صمت را منفعت طلب خطاب می کنند و کسی نیست به اینها بگوید اگر ما منفعت طلب بودیم که باید استیضاح را پس می گرفتم و قطعا جایی از آنها درد آمده است که اینگونه ما را خطاب می کنند.

سیاهکلی: سیگار و خودرو در کشور ما هم مافیای حرفه ای دارند هم در دولت نفوذ دارند/ رسانه های دولتی انگار سر ماجرای استیضاح وزیر صمت دَردشان آمده است

به گزارش دیده بان ایران؛ لطف الله سیاهکلی نماینده مجلس با اشاره به رد مصوبه مجلس برای واردات خودرو توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: برابر قانون اساسی مصوبات مجلس با تایید شورای نگهبان قانون می شود و در قانون اساسی به نهاد دیگری برای تایید مصوبات مجلس اشاره نشده است بنابراین اگر مجمع مباحثی دارد باید با شورای نگهبان آن را حل کند چراکه مجلس ارتباط مستقیم با مجمع ندارد الا مواردی که شورای نگهبان مصوبه ای را رد می کند و مجلس بر آن اصرار می کند و به مجمع می رود.

 سیاهکلی گفت: دو موضوع در کشور ما وجود دارد که مافیا دارند. سیگار و خودرو در کشور ما مافیای حرفه ای دارند در دولت ها نفوذ می کنند و کارشان را پیش می برند، سر مردم را کلاه گذاشتند و خسارت زیادی متوجه کشور کرده اند.

وی ادامه داد: مجلس برآمده از رای مردم است و رای مردم اصلاح ساختار موجود خودروسازی است و ما قطعا این را پیگیری می کنیم مجلس مدافع حقوق مردم است و این نوع خودروسازی با این کیفیت وقیمت را نمی پذیرد.

سیاهکلی گفت: امیدواریم بتوانیم بحث خودرو را چه در بحث وارادت، چه تولید و توزیع و چه رفع انحصار از بازار خودرو به جاهایی خوب برسانیم و همه اینها یک بسته است و اگر هر کدام نباشد مافیای خودرو کار خودش را می کند.

وی تاکید کرد: مجلس بر اجرای مصوبه خود جدی است و رییس مجلس باید با جدیت در این زمینه به پیگیری ها ادامه دهد. این مصوبه در مورد خودروهایی با قیمت زیر ۲۵هزار دلار است و شامل خودروهای لوکس نیست چراکه خودروهای لوکس بالای ۱۰۰و ۲۰۰هزار دلار هستند.

وی افزود: خودروهای ۲۵هزار دلاری در دنیا تاکسی و ماشین های عمومی است که زیر پای مردم است. اینها گاری های خارجی و خودروی ما چهارچرخه داخلی هستند. مافیای خودرو تلاش دارد اسم آن گاری ها را لوکس و اسم این چهارچرخه را ماشین بگذارد که منافع خودش را پیش ببرد و هر دوتا آنها غلط است چراکه آن خودرو معمولی خارجی است و این چهارچرخه است .

وی تاکید کرد: نگاهی که پشت داستان عدم واردات خودرو است حرفه ای عمل می کند. برخی رسانه ها استیضاح کنندگان وزیر صمت را منفعت طلب خطاب می کنند و کسی نیست به اینها بگوید اگر ما منفعت طلب بودیم که باید استیضاح را پس می گرفتم و قطعا جایی از آنها درد آمده است که اینگونه ما را خطاب می کنند.

این رسانه ها باید بگوید کجایش درد گرفته و کجایی این دلالی است. قطعا مافیای خودرو که در همه دولت ها نفوذ داشته است در این دولت هم نفوذ دارد./ عصر ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر