کد خبر: 130210
A

آخرین قیمت گوشت گوساله و گوسفندی در بازار / هر کیلو شقه گوسفندی ۱۷۰ هزار تومان شد+جدول قیمت

قیمت گوشت گوساله و گوسفندی در بازار افزایش یافت

آخرین قیمت گوشت گوساله و گوسفندی در بازار / هر کیلو  شقه گوسفندی 
۱۷۰ هزار تومان شد+جدول قیمت

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بر اساس مشاهدات میدانی از خرده فروشی‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو شقه گوسفندی ۱۵۵ تا ۱۷۰ هزار تومان، ران گوسفندی ۱۷۵ تا ۲۰۰ هزار تومان و ران گوساله نیز ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار تومان است.

این در حالیست که در میانه اسفند۱۴۰۰ بر اساس مشاهدات میدانی قیمت هر کیلو شقه گوسفندی ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تومان، ران گوسفندی ۱۵۵ تا ۱۷۰ هزار تومان و ران گوساله نیز ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تومان بود.

گفتنی است قیمت‌های ذکر شده حدودی بوده و ممکن است در برخی مناطق بیشتر یا کمتر باشد.

در میادین میوه‌ وتره باز نیز قیمت هر کیلو ران تازه گوساله ۱۳۹ هزار تومان، ران تازه گوسفندی ۱۳۹ هزار و۵۰۰ تومان، شقه گوسفندی۱۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان، راسته با استخوان گوسفندی ۱۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان و راسته بدون استخوان گوساله ۱۳۹ هزار تومان است.

قیمت گوشت قرمز از اواخر اسفندماه سال گذشته روند افزایشی به خود گرفت و این روند صعودی تا کنون نیز ادامه یافته است. مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور در این رابطه می‌گوید که به دلیل انباشتگی و مازاد دام و از آن طرف ممنوعیت صادرات، کاهش مصرف و واردات گوشت، قیمت دام زنده کاهشی شده است ولی مافیای گوشت اجازه نمی دهند قیمت‌ گوشت قرمز در بازار کاهش یابد که واردات ادامه داشته باشد.

علی اصغر ملکی - رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی - نیز در آخرین اظهارات خود گفته است که به دلیل بالا بودن قیمت‌ها و کاهش شدید توان خرید مردم تقاضا برای گوشت قرمز کاهش یافته و بازار به شدت دچار رکود شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر