کد خبر: 130372
A

عضو کمیسیون عمران مجلس: وزارت راه و شهرسازی درباره ساخت سالانه یک میلیون مسکن، نمره قبولی ندارد

«در جلساتی که با دولت و وزیر داشته‌ایم، خود را به ساخت 4 میلیون مسکن متعهد می‌دانند؛ چرا که در انتخابات شعار رئیس جمهور بود .حتی پیش از اینکه این دولت بر سر کار بیاید، مجلس قانون مربوط به آن را هم تنظیم کرده بود. بنابراین از بعد قانونی زمان برای دولت جلو افتاده است و نمی‌تواند بهانه انتظار برای قانون را بیاورد.»

 عضو کمیسیون عمران مجلس: وزارت راه و شهرسازی درباره ساخت سالانه یک میلیون مسکن،  نمره قبولی ندارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ابراهیم رئیسی، چه در زمانی که پا به میدان انتخابات گذاشت و چه اکنون که در قامت ریاست جمهوری‌ست، بارها وعده ساخت سالانه یک میلیون مسکن را تکرار کرده است. غلامرضا شریعتی، عضو کمیسیون عمران مجلس  در پاسخ به این پرسش که با گذشت نزدیک به 10 ماه از روی کار آمدن این دولت، تا کنون چه میزان مسکن ساخته شده است، به انتخاب گفت: «اطلاع دقیقی از اینکه چه قدر مسکن ساخته شده است ندارم ولی آنچه در جلسات ما با آقای وزیر مطرح شده، این است که بیش از 2 میلیون زمین برای طرح جهش مسکن تهیه کرده‌اند و آماده‌ی شروع عملیات ساختمانی‌ هستند. معمولا در این جلسات مشترک و فشرده‌ای که بین مجلس، معاونین وزارتخانه و شخص وزیر تشکیل می‌شود، درباره روند پیشرفت این قانون صحبت می‌کنیم.»

وی در پاسخ به اینکه دولت در تحقق این وعده چه میزان موفق بوده است، بیان کرد: «اگر بخواهیم قضاوت کنیم به نظرم می‌رسد که وزارتخانه هنوز نمره قبولی ندارد. با توجه به اینکه حدود 7 8 ماهی است که دولت مستقر شده است، ما هم در جلسات منتقد این امر هستیم. البته در جلساتی که با دولت و وزیر داشته‌ایم، خود را به ساخت 4 میلیون مسکن متعهد می‌دانند؛ چرا که در انتخابات شعار رئیس جمهور بود .حتی پیش از اینکه این دولت بر سر کار بیاید، مجلس قانون مربوط به آن را هم تنظیم کرده بود. بنابراین از بعد قانونی زمان برای دولت جلو افتاده است و نمی‌تواند بهانه انتظار برای قانون را بیاورد.»

شریعتی تاکید کرد: «در هر حال این جلسات به طور مکرر برگزار می‌شود تا ما رصد کنیم که آنچه دولت متعهد شده، انجام می‌دهد یا نه. در جلساتی که ما داریم دولت گفته است که بر اساس ساز و کارهایی طی دو سال، 2 میلیون مسکن را تحویل می‌دهیم. البته آمار هم داده‌اند که در هر شهر کار در چه مرحله‌ای قرار دارد ولی بنده الان حضور ذهن ندارم.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر