کد خبر: 130491
A

دلخوش: قیمت برنج به۱۰۰هزار تومان رسیده والله این پول به جیب کشاورز نمی‌رود/ کارفرمایان به بهانه افزایش حقوق دارند کارگران را اخراج می کنند/ پلاژهای ساحلی را تخریب می کنند اما با کسانی که این ها را ساخته اند برخورد نمی کنند

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه اگر برخی تصمیمات درست مدیریت نشود باعث مشکل خواهد شد گفت: برخی کارفرمایان به بهانه افزایش 57 درصدی دستمزد کارگران، در حال اخراج این نیروها هستند که لازم است دولت محترم سریع‌تر تدبیر کند.

دلخوش: قیمت برنج به۱۰۰هزار تومان رسیده والله این پول به جیب کشاورز نمی‌رود/ کارفرمایان به بهانه افزایش حقوق دارند کارگران را اخراج می کنند/ پلاژهای ساحلی را تخریب می کنند اما با کسانی که این ها را ساخته اند برخورد نمی کنند

به گزارش دیده بان ایران؛  سید کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 29 فروردین ماه) مجلس و در تذکر شفاهی با بیان اینکه اگر بر روی برخی کارهای دولت و مجلس نظارت کافی نشود و از افراد قوی در اجرای آنها استفاده نشود، منجر به گرانی خواهد شد، اظهار داشت: از جمله این اقدامات می‌توان به افزایش 70 درصدی مالیات‌ها با هدف جلوگیری از فرار مالیاتی، حذف ارز ترجیحی و افزایش 57 درصدی دستمزد کارگران اشاره کرد.

وی با اشاره به مصوبه افزایش 57 درصدی حقوق کارگران گفت: برخی کارفرمایان به این بهانه در حال اخراج کارگران هستند و دولت محترم باید سریع‌تر در این خصوص تدبیر کند؛ علاوه بر این، این میزان افزایش اگر مدیریت نشود، منجر به افزایش تورم در ماه‌های آینده خواهد شد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس  در ادامه به اقدام اخیر دولت در آزادسازی سواحل اشاره کرد و افزود: عده‌ای خودشان را‌‌‌‌‌‌‌‌ در تلویزیون نشان دادند و با بولدوزر سازه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌ تخریب کردند؛ چرا با کسانی که این ساخت و سازها را‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دادند برخورد نمی‌کنید؟

دلخوش به برخی از اشکالات در اجرای این دستور اشاره کرد و گفت: در برخی از مناطق پلاژهای ساحلی ویژه بانوان را‌‌‌‌‌‌‌‌ در دریا تخریب کردند و حالا به شهرداران می‌گویند بروید پلاژ ساحلی بسازید؛ قوه قضائیه در یک باره یک بررسی جدی کند، نمی‌توان کیلویی سازه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌ تخریب کرد، ابتدا بررسی کنید و بعد تخریب کنید.

وی خاطرنشان کرد: به جای برخی تخریب‌ها می‌توانستید این سازه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌ به محرومین و مستضعفان اختصاص دهید.

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه وام‌های اشتغال و بوم‌گردی مدت‌هاست که پرداخت نمی‌شود، خواستار ورود رئیس جمهور به این مسأله شد.

دلخوش همچنین خطاب به وزرای نیرو و جهاد کشاورزی گفت: از یک و نیم میلیارد مترمکعب ذخیره آب پشت سد منجیل، امسال کمتر از نصف آن را‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم و این یعنی نابودی کشت برنج!

وی ادامه داد: نگذارید به جایی رسیم که خشکسالی زندگی کشاورز و مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌ نابود کند؛ قیمت برنج به یکصدهزار تومان رسیده اما این به جیب کشاورز نمی‌رود، وزارت جهاد کشاورزی چه برنامه‌ای برای حل این مشکل دارد؟

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در پایان خواستار تدبیر جدی مسئولان برای حل زودهنگام بحران آب پیش از فرارسیدن آن شد.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر