کد خبر: 130766
A

میثم شکری ساز از اصلی ترین ویژگی های کارآفرینان بزرگ می گوید

کارآفرینان بزرگ همواره به عنوان موثرترین سرمایه کشور شناخته می‌شوند. به عقیده میثم شکری ساز که یکی از کارآفرینان بزرگ ایران است، آن‌ها به طور مستمر روی آموزش و یادگیری بیشتر خود سرمایه‌گذاری می‌کنند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کارآفرینان بزرگ همواره به عنوان موثرترین سرمایه کشور شناخته می‌شوند. به عقیده میثم شکری ساز که یکی از کارآفرینان بزرگ ایران است، آن‌ها به طور مستمر روی آموزش و یادگیری بیشتر خود سرمایه‌گذاری می‌کنند.

IMG_20220423_160923_609

او اعتقاد راسخ به این موضوع دارد که اگر گروهی قصد دارند عنوان کارآفرین برتر را از آن خود کنند و در این عرصه گام بردارند باید زمان‌بندی و برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند. همچنین به تعادل بین کار و زندگی فوق‌العاده اهمیت دهند، زیرا معتقد است که این دو تاثیر مستقیم روی نحوه اجرای مسئولیت اجتماعی افراد دارند. 

این 5 ویژگی که در ادامه اشاره می‌کنیم، اجزای جدا نشدنی از بیوگرافی کارآفرینان بزرگ به شمار می‌روند.

آموزش مبتنی بر کارآفرینی

به نظر میثم شکری ساز کارآفرین برتر ایرانی هیچ وقت برای ایجاد هسته اصلی کارآفرینی دیر نیست. این امر مستلزم پذیرش یک نگرش متمرکز بر زندگی نسبت به یادگیری، در مقابل آموزش سنتی و متمرکز بر شغل و دانشگاهیان است. آموزشی که کاملا جنبه کاربردی و اجرایی داشته باشد. آموزش سنتی معمولا بر روی یادگیری تیوری متمرکز بود و بیشتر افراد پس از گذراندن دوران دانشگاه تصمیم می‌گرفتند که به بازار کار وارد شوند.

این کارآفرین بزرگ ایرانی همواره تاکید دارد که کتاب بخوانید و در رویدادها، وبینارها و کارگاه‌های آموزشی مفید شرکت کنید. در این بین افراد می‌توانند با اشخاص هم فکر خود همراه شوند و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. علاوه بر ایجاد یک شبکه ارتباطی قوی فعالیت در شبکه‌های اجتماعی قدرتمند همانند لینکدین نیز می‌تواند مثمر ثمر واقع شود. 

او معتقد است که شرکت در کلاس‌ها و کارگاه‌های آنلاین مفید باعث توسعه مهارت‌ها و تجربیات بیشتر کارآفرینان می‌شود. نکته اصلی این است که اگر دائماً اطلاعات کارآفرینی توسعه و سلسله افراد هم‌فکر در یک گروه گسترش یابد، هسته اصلی کارآفرینی سریع‌تر تشکیل خواهد شد.

تأکید بر مهارت‌های حل مساله

همه ما این خاطره را از کلاس اول در ذهن خود داریم که معلم از ما می‌پرسید، وقتی بزرگ شدید می‌خواهید چه کار شوید؟! برای بسیاری از بچه‌ها عادی بود که به سمت مشاغل خاص مثل پزشک، معلم، خلبان و یا پلیس بروند. حقیقتی که ما امروزه و پس از آنکه بزرگ شدیم می‌بینیم معقول‌تر است که این سوال از بچه‌ها پرسیده شود که چه مشکلاتی را می‌خواهید در زندگی حل کنید و چه مهارت‌هایی برای رسیدن به اهداف خود نیاز دارید؟! 

بر طبق نظر آقای میثم شکری ساز به عنوان یک کارآفرین بزرگ فکر کردن به مشکلاتی که می‌خواهید حل کنید بسیار مفیدتر است. هنگامی که بدانید مشتریان و بازار شما با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند و بر توسعه راه حل‌ها تمرکز ‌کنید، در مسیری روشن به سوی موفقیت خواهید بود. 

معمولا یک راه عالی برای ارزشمندتر شدن این است که به نقش شغلی خود فکر نکنید و همیشه یک راه حل مناسب برای برطرف کردن مشکلات پیش رو داشته باشید.

بیان داستان شخصی

کارآفرینان بزرگ همیشه یک داستانی که آن‌ها را به سمت موفقیت سوق داده خواهند داشت. داستان‌هایی مثل شکست، پیروزی و حتی ورشکستگی. بیان این داستان‌ها کمک می‌کند تا افراد جامعه راحت‌تر با کارآفرین ارتباط برقرار کنند. آنها عامل دانستن، دوست داشتن و حتی باعث بهبود بخشیدن اعتماد مشتریان احتمالی خواهند شد.

این داستان‌ها باعث شهرت کارآفرینان و به دنبال آن افزایش اعتبار کسب و کار می‌شود. معمولا بیشتر افراد دوست دارند که از حقایق پشت پرده افراد موفق مطلع شوند. 

کارآفرینان از قدرت داستان برای ایجاد ارتباطات عمیق‌تر با مشتریان احتمالی و شرکای خود می‌توانند استفاده کنند. به بیان آقای میثم شکری ساز در تجارت هر چه بیشتر بگویید، بیشتر می‌فروشید. 

گفتن داستان شخصی خود در مورد اینکه چرا کاری را انجام می‌دهید و چرا این ماموریت و اشتیاق شماست، می‌تواند به ایجاد پیوند و اعتماد با مشتریان احتمالی و مشتریان فعلی شما کمک کند. 

IMG_20220423_160926_006

آنها برای روز خود برنامه‌ریزی می‌کنند

بسیاری از کارآفرینان موفق برای روز خود از شب قبل برنامه‌‌ریزی می‌کنند. تمام کارهایی را که باید در یک روز انجام شود، بررسی می‌کنند و پیچیده‌ترین کارها را برای زمانی از روز که بیشترین تمرکز و بهره‌وری را دارند، انجام می‌دهند. آن‌ها معتقدند که انجام سخت‌ترین کارها در صبح آسان‌تر است، زیرا بیشترین میزان انرژی را دارند.
پس از انجام همه کارهای مهم به بررسی ایمیل‌های خود می‌پردازند. کارآفرینان موفق بر این باورند که بدترین کاری که مدیر یک مجموعه می‌تواند انجام دهد، بررسی فوری ایمیل است. زیرا روی بهره‌وری افراد تاثیر می‌گذارد و موجب حواس‌پرتی می‌شود. آن‌ها معمولا در برنامه‌ریزی خود موارد سخت را در ابتدای صبح به انجام می‌رسانند و پس از آن به بررسی ایمیل‌های ارسالی می‌پردازند. 
 
تعادل بین کار و زندگی در مقابل ادغام کار و زندگی 
 
آنچه که از اظهارات آقای میثم شکری ساز به عنوان یک کارآفرین بزرگ برآورد می‌شود این است که در دانشگاه و یا در محل کار افراد معمولا مداوم با جملات تعادل کار و زندگی اشباع می‌شوند. اما آیا حقیقتا این موضوع اجرا می‌شود؟! کارآفرینان موفق به خوبی این موضوع را درک کرده و یا بهتر است بگوییم پذیرفته‌اند. برای ایجاد تعادل بین کار و زندگی باید از استراتژی‌هایی مثل مدیریت زمان و تقسیم وظایف بین افراد مختلف کمک گرفت. 
او اعتقادی به اصول کار کردن 24 ساعته که بسیاری از استادان موفقیت آموزش می‌دهند، ندارد و به اهمیت داشتن تعادل بین کار و زندگی فوق‌العاده پایبند است.
 
کارآفرینی بدون مشارکت افراد هم سو و با یک هدف دشوار خواهد بود و در این موارد امکان ایجاد تعادل بین کار و زندگی وجود نخواهد داشت. برای وظایفی مانند بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را برون‌سپاری کنید، یک دستیار مجازی استخدام کرده و از مدیریت خرد در کسب و کار خود با رشد آن اجتناب کنید. شما می توانید در این خصوص برای مطالب بیشتر به آپارات میثم شکری ساز مراجعه کنید. 


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر