کد خبر: 130812
A

نماینده مجلس: هنوز ارز ترجیحی حذف نشده شاهد گرانی های شدید هستیم/ داروهای وارداتی نسبت به سال ۹۹ ، ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: اینکه یکبار برای همیشه باید از شر ارز ترجیحی کشور را خلاص کنیم را قبول دارم اما چون الان مشکلاتی وجود دارد و مردم به کالاهای اساسی به خوبی دسترسی ندارند باید با احتیاط این حذف انجام شود.

نماینده مجلس: هنوز  ارز ترجیحی حذف نشده شاهد گرانی های شدید هستیم/ داروهای وارداتی نسبت به سال ۹۹ ، ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند

به گزارش دیده بان ایران؛ رحیم زارع عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از سوی دولت، گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ این اختیار به دولت داده شده است پس از ایجاد زیر ساختارهای لازم مبادرت به حذف این ارز کند.

وی با بیان اینکه تاکنون زمانی برای حذف ارز ترجیحی از سوی دولت به مجلس اعلام نشده است، ادامه داد: اینکه یکبار برای همیشه باید از شر این  ارز ترجیحی کشور را خلاص کنیم را قبول دارم اما چون الان مشکلاتی وجود دارد و مردم به کالاهای اساسی همچون نان، گوشت قرمز، مرغ، تخم‌مرغ، روغن ، شکر و ... به خوبی دسترسی ندارند باید با احتیاط این حذف انجام شود.

نماینده آباده در مجلس با اعلام اینکه مجلس این اختیار را به دولت داده با دو شرط فراهم کردن زیرساخت‌ها و ثابت نگه‌ داشتن قیمت‌ها ارز ترجیحی را حذف کند، افزود: البته نباید قیمت‌ها دستوری باشد، عرضه و  توزیع باید به‌گونه‌ای باشد که مردم  احساس کمبود در بازار نداشته باشند و از این مهم‌تر نظارت‌های جدی بر بازار وجود داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس با بیان اینکه نمونه بارز افزایش قیمت‌ها را در بحث داروها در سال جاری شاهد هستیم، عنوان کرد: تا زمزمه‌های حذف ارز ترجیحی به وجود آمد  قیمت داروهای وارداتی نسبت به سال ۹۹ ، ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند و در دسترس بیمارانی که نیاز دارند نیست یا قاچاق می‌شود یا احتکار می‌شود و در بازار آزاد فروخته می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اعلام اینکه هنوز  ارز ترجیحی حذف نشده است، اظهار کرد: اما هنوز این اتفاق رخ نداده افزایش قیمت‌ها را شاهد هستیم که نشانگر عدم نظارت مناسب در این حوزه است.

منبع: تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر