کد خبر: 131042
A

دندان مصنوعی ژله‌ای بهتر است یا معمولی

دندان مصنوعی معمولی، گونه‌ی متداول پروتز دندان بوده که از قدمت زیادی برخوردار می‌باشد و هنوز هم بیشتر مردم هنگامی که دندان‌های خود را از دست می‌دهند، به سراغ آن میروند.

دندان مصنوعی ژله‌ای بهتر است یا معمولی

دیده بان ایران- دندان مصنوعی معمولی، گونه‌ی متداول پروتز دندان بوده که از قدمت زیادی برخوردار می‌باشد و هنوز هم بیشتر مردم هنگامی که دندان‌های خود را از دست می‌دهند، به سراغ آن می روند.

در این مطلب می‌خواهیم شما را با دندان مصنوعی ژله‌ای آشنا کنیم. تا آگاهی بیشتری در مورد فرق دندان مصنوعی ژله ای با دندان مصنوعی معمولی پیدا کنید و بدانید کدام یک در مقایسه با دیگری برتری دارد.

دندان مصنوعی ژله‌ای

دندان‌های مصنوعی از دو بخش پروتز دندانی و پایه ساخته شده‌اند. تفاوت دندان مصنوعی ژله ای و معمولی، در بخش پایه دندان می‌باشد.

برای ساخت پایه دندان مصنوعی ژله ای از اکریلیک، فلز کروم، کبالت و نایلون استفاده میشود.

1

 

دندان مصنوعی ژله ای، دارای کاربردهای گوناگونی است:

از آنجایی که هزینه درمان ایمپلنت (کاشت دندان) نسبت به درمان های دیگر بیشتر است. امکان دارد شما هزینه کافی برای این درمان را نداشته باشید.

درمان ایمپلنت یا کاشت دندان را معمولا افرادی انجام میدهند که که تعداد کمی دندان از دست رفته دارند. مثلا دندان جلو خود را در اثر ضربه از دست داده اند.

در چنین حالتی از درمان کاشت دندان استفاده میکنند. اما در افرادی که دندان از دست رفته زیادی دارند و هزینه درمان هم برایشان مهم است، دندان مصنوعی ژله ای گزینه مناسبی است.

اما اگر تصمیم داشته باشید که درمان ایمپلنت انجام دهید، ممکن است دوست نداشته باشید که تا زمان آماده شدن پروتز هایتان، دهانتان خالی از دندان باشد.

در چنین حالتی هم دندانپزشکتان برای شما دندان مصنوعی ژله ای آماده میکند.

معایب دندان مصنوعی معمولی

در تولید دندان مصنوعی معمولی، پایه اکریلیک را به کار می‌برند که دارای چند نقطه ضعف اساسی است:

این پایه، از انعطاف پذیری کمی برخوردار بوده و تا وقتی که بیمار به آن عادت کند، زمان زیادی طول خواهد کشید به نوعی که حتی موجب التهاب لثه‌ها میشود.

انعطاف پذیر نبودن دندان مصنوعی معمولی، خطر شکسته شدن آن را بالا میبرد. کافی است دندان مصنوعی تان از دستتان بیوفتد و یا با مسواک فشار زیادی به آن وارد شود تا شاهد شکسته شدن آن باشید.

نقاط قوت دندان مصنوعی ژله‌ای در مقایسه با دندان مصنوعی معمولی

احتمالاً این پرسش برای شما پیش آمده باشد که دندان مصنوعی ژله ای بهتری است یا معمولی و باید کدام را انتخاب کنید:

منعطف بودن دندان مصنوعی ژله‌ای

مهم‌ترین و اساسی‌ترین برتری دندان مصنوعی ژله‌ای، انعطاف پذیری پایه دندان می‌باشد. با این حساب از مشکل التهاب و درد لثه رنج نخواهید برد.

2

نداشتن حرکت دندان مصنوعی ژله‌ای در دهان

یکی از مشکل‌های اشخاصی که دندان مصنوعی معمولی دارند این است که از حرکت دندان های مصنوعی در دهانشان اذیت میشوند.

در حقیقت فرد، به سختی می‌تواند پروتز دندانی را بر روی فک نگه دارد به همین علت در غذا خوردن هم دچار مشکل می‌شود.

ولی با استفاده از دندان مصنوعی ژله‌ای، این مشکل برطرف خواهد شد. زیرا پایه نایلونی به خوبی در فک هماهنگ شده و حرکت نخواهد کرد.

پایه دندان مصنوعی ژله‌ای دارای رنگ طبیعی است.

اگر به رنگ پایه دندان مصنوعی معمولی توجه کرده باشید متوجه میشوید که رنگ آن غیر طبیعی است.

افرادی که لب‌های کوچکی دارند، در هنگام صحبت کردن رنگ لثه‌های آن‌ها معلوم میشود و اگر از دندان مصنوعی معمولی استفاده کنند.

اطرافیان متوجه میشوند که این فرد از دندان مصنوعی معمولی استفاده میکند. این موضوع میتواند کمی ناراحت کننده باشد و در اعتماد نفس فرد تاثیر بدی بگذارد.

ولی دندان مصنوعی ژله‌ای، این مشکل را برطرف کرده است زیرا دارای پایه‌ی بی رنگ و شفاف می‌باشد و موجب خواهد شد رنگ طبیعی لثه‌ها دیده شود.

سرعت در تولید دندان مصنوعی ژله‌ای

به طور قطع برای شما هم خیلی مهم است که هر چه سریع‌تر دندان‌هایتان آماده شوند. نداشتن دندان علاوه بر اینکه مشکلاتی در غذا خوردن و گوارش به وجود می آورد. صحبت کردن را نیز سخت میکند و این موضوع باعث کاهش اعتماد به نفس میشود.

از برتری های دیگری که در رابطه با دندان مصنوعی ژله ای میتوان نام برد، سرعت در تولید آن است. شما ظرف مدت زمان کوتاه تری میتوانید صاحب دندان شوید.

غذا خوردن با دندان مصنوعی ژله‌ای راحت‌تر می‌باشد

با افرادی که دندان مصنوعی معمولی داشته صحبت کنید و از آن‌ها درباره‌ی جویدن غذا سوال نمایید. اکثراً از این مسئله شکایت می‌کنند.

در صورتی که با داشتن دندان مصنوعی ژله‌ای، آسان‌تر می‌توانید غذا را بجوید.

3

فشار کم دندان مصنوعی ژله‌ای

علت التهاب لثه‌ها پس از به کار بردن دندان مصنوعی معمولی، از یک طرف فشار ناشی از سختی پایه و از جهتی دیگر حساسیت به اکریلیک می‌باشد.

ولی پایه ژله‌ای به هیچ وجه حساسیت نخواهد داشت در نتیجه به التهاب لثه دچار نخواهید شد.

دندان مصنوعی ژله‌ای برای فک‌های کوچک مناسب است

بعضی از اشخاص که فک بسیار کوچکی دارند و قادر نیستند دهان خود را زیاد باز نمایند. دندان مصنوعی ژله ای گزینه بهتری خواهد بود.

نقاط ضعف دندان مصنوعی ژله‌ای

به هر حال هر شیوه‌ی جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته، نقاط ضعف ویژه‌ی خود را دارد و دندان مصنوعی ژله‌ای هم از این قاعده مستثنی نیست.

نقاط ضعف این درمان شامل موارد زیر می‌باشد:

بهداشت دهان و دندان یکی از اساسی‌ترین کارهایی بوده که حتی اگر دندان مصنوعی هم داشته باشید، باید به آن توجه کنید.

در صورتی که دندان مصنوعی را پس از هر وعده غذایی تمیز نکنید، خطر رشد و نموی میکروب‌ها و بیماری‌های لثه وجود خواهد داشت. ولی خطر ابتلا به بیماری‌های لثه، در دندان مصنوعی ژله‌ای بیشتر خواهد بود.

در صورتی که هزینه‌ی درمان برای شما حائز اهمیت می‌باشد، باید بدانید که دندان مصنوعی ژله‌ای از قیمت بیشتری در مقایسه با دندان مصنوعی معمولی برخوردار است.

سخن پایانی

استفاده از دندان مصنوعی راهی مناسب برای اشخاصی است که دندان‌های خود را از دست داده‌اند و قصد ندارند درمان ایمپلنت یا کاشت دندان انجام دهند.

شما میتوانید در کلینیک دندان پزشکی دکتر عارف، با نازل ترین قیمت ممکن صاحب دندان مصنوعی شوید.

دکتر عارف دندانپزشک به شما ضمانت نامه کتبی یک ماهه میدهد. در صورتی که از دندان های مصنوعی خود راضی نبودید میتوانید کل وجه خود را به صورت تمام و کمال دریافت کنید.

پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مشاوران عارف کلینیک تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

تلفن تماس: 65140076 – 021

آدرس اینترنتی: arefclinic.ir

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر