کد خبر: 131052
A

حاجی بابایی: ۲۵۰ هزار میلیارد تومان برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها اختصاص یافت

نماینده مردم همدان و فامنین و رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی مجلس برای پیشگیری از گرانی و افزایش قیمت ها مصوب و در اختیار دولت قرار گرفته است.

حاجی بابایی: ۲۵۰ هزار میلیارد تومان برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها اختصاص یافت

به گزارش دیده بان ایران؛ نماینده مردم همدان و فامنین و رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی مجلس برای پیشگیری از گرانی و افزایش قیمت ها مصوب و در اختیار دولت قرار گرفته است.

 

 «حمیدرضا حاجی بابایی» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: همچنین سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از تولید و یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد برای راه اندازی مشاغل خرد در نظر گرفته شده که به صورت عادلانه بین استان ها توزیع خواهد شد.

وی اظهار داشت: درهمین ارتباط و به منظور ایجاد سرپناه برای افراد فاقد مسکن ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار با هدف توسعه امکانات و خدمات زیر ساختی همچون مدرسه، مسجد، آب و برق اختصاص یافته که سهم استان همدان از این محل ۹۶۷ میلیارد تومان است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این میزان اعتبار پیش بینی شده برای تولید و ساخت مسکن علاوه بر بودجه هایی است که در سطح ملی و کلان برای استان ها در نظر گرفته می شود.

حاجی بابایی گفت: درآمد دولت از محل مالیات پیش بینی شده برای واردات خودرو به ۲۹ هزار میلیارد تومان افزایش یافته که از این محل ۱۳ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان، بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت حقوق به سربازان وظیفه و بیش از پنج هزار میلیارد تومان هم برای پرداخت حقوق پرستاران درنظر گرفته شده است.

وی از اختصاص ۳۰ هزار میلیارد تومان برای رونق بخشی به صندوق کشاورزان خبر داد و افزود: ۶ میلیون نفر در کشور فاقد هر گونه بیمه هستند که امسال این افراد به صورت رایگان بیمه خواهند شد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای زودن محرومیت از چهره مناطق محروم، ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای توجه به مناطق حاشیه ای، سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاها و هشت هزار میلیارد تومان هم برای مدرسه سازی اختصاص یافته است.

حاجی بابایی با بیان اینکه برای همدان باید کارهای بزرگ با چشم انداز ۵۰ ساله انجام شود، اظهار داشت: ۵۰ درصد شبکه های فاضلاب معابر همدان نیازمند تعویض و بخش قابل توجهی از شبکه آب پوسیده و فرسوده است که باید با تصحیح آمارهای ارائه شده، این شرایط بهبود داده شود.

به گفته وی، بودجه بر اساس جمعیت و نرخ اشتغال تقسیم می شود که نادرست بودن آمارها موجب شده بودجه استان همدان هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان باشد در حالیکه بودجه استان مجاور سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نرخ تک رقمی بیکاری استان همدان درست نیست بلکه بر اساس تعریف دقیق، نرخ بیکاری این استان بین ۱۸ تا ۲۳ درصد و مشارکت اقتصادی ۴۰ درصد است.

 

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر