کد خبر: 131059
A

۷ نکته برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

استفاده از ماشین لباسشویی دارای مزایایی همچون صرفه جویی در زمان و افزایش کیفیت شستشو می باشد. بسیاری از مردم این تصور را دارند که ماشین لباسشویی به سرویس و نگهداری منظم نیاز ندارد.

۷ نکته برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

دیده بان ایران- در حال حاضر در اغلب خانه ها جهت شستشوی لباس ها از ماشین لباسشویی استفاده می شود.استفاده از ماشین لباسشویی دارای مزایایی همچون صرفه جویی در زمان و افزایش کیفیت شستشو می باشد. بسیاری از مردم این تصور را دارند که ماشین لباسشویی به سرویس و نگهداری منظم نیاز ندارد. ولی این نکته باید ذکر شود که با رعایت برخی نکات، طول عمر ماشین لباسشویی بیشتر شده و کمتر به تعمیرات نیاز پیدا می کند. در ادامه 9 نکته که برای حفظ و افزایش طول عمر ماشین لباسشویی مفید است را بیان می کنیم.

  • لباسها را قبل از انداختن در ماشین لباسشویی چک کنید: همواره جیب های لباسها را چک کنید. ممکن است وسایلی در جیب ها جا مانده باشد که می‌توانند به ماشین لباسشویی شما آسیب برسانند. سکه ها و سایر اشیاء فلزی، مانند کلید، می توانند به ماشین لباسشویی و درام داخلی آسیب بزنند یعنی ممکن است باعث نشتی و سایر آسیب های واشر شوند یا شیشه درب جلو ماشین لباسشویی را بشکنند و یا لوله تخلیه را مسدود کنند.
  • ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید: آیا می دانستید که باکتری ها می توانند در ماشین لباسشویی باقی بمانند؟ تمیز کردن ماشین لباسشویی علاوه بر اینکه برای سلامتی شما ضروری است باعث محافظت از ماشین لباسشویی و جلوگیری از ایجاد بوی بد در آن نیز می شود. اگر ماشین لباسشویی خود را تمیز نکنید، مواد زائد مانند گرد و غبار، کثیفی و صابون می توانند جمع شوند و مکانیزم های داخلی ممکن است مسدود شوند، بنابراین آب گرم نمی شود و مواد شوینده شما کارآمد نخواهد بود. پس بهتر است ماشین لباسشویی خود را هر ماه یک بار از داخل و خارج تمیز کنید. می توانید از پاک کننده های طبیعی مانند سرکه سفید و جوش شیرین  استفاده کنید.
  • در مصرف مواد شوینده زیاده روی نکنید: برخلاف تصور رایج، مواد شوینده بیشتر باعث شستشوی بهتر نمی شود بلکه در برخی موارد ممکنه است این مواد بر روی لباسها باقی بماند و یا باعث بوی بد ماشین لباسشویی و در نتیجه کاهش طول عمر دستگاه شود. مواد شوینده زیاد ممکن است به درام آسیب زده باعث انسداد شوند. اگر از مواد شوینده زیاد استفاده کنید، ماشین لباسشویی شما باید سخت‌تر کار کند در نتیجه انرژی بیشتری مصرف می کند و این موضوع بر روی طول عمر اثر می گذارد.
  • لباس های خیس را به سرعت درآورید: بلافاصله پس از اتمام شستشو لباس ها را از ماشین لباسشویی خارج کنید تا باعث ایجاد بود بد نشوند. رطوبت همچنین باعث رشد کپک در داخل دستگاه می شود که این موضوع هم برای سلامتی شما و هم دستگاه مضر است. پس لباس های خیس را در اسرع وقت درآورید و لباسشویی خود را مرتب تمیز کنید. می توانید درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید تا جریان هوا باعث خشک شدن آن شود.
  • در صورت نیاز به تعمیر، دستگاه را به افراد با تجربه بسپارید: در صورتیکه به هر دلیلی ماشین لباسشویی شما نیاز به تعمیرات داشت حتما از متخصصین این امر استفاده کنید. شما می توانید با مراجعه به تعمیرگاه ماشین لباسشویی خدمات سرویس، در سریعترین زمان ممکن از خدماتی تخصصی بهره مند شوید.
  • ظرفیت ماشین لباسشویی را رعایت کنید: پر کردن بیش از حد دستگاه در نهایت منجر به آسیب موتور و قاب می شود. وزن زیاد لباسها علاوه بر اینکه باعث لرزش و سر و صدای زیاد میشوند می تواند درام را از تراز خارج کند. لباس های شما نیز در صورت نبود جا نمی توانند حرکت کنند در نتیجه آنها به درستی شسته نمی شوند. علاوه بر آن به علت کمبود جا، ممکن است بقایای مواد شوینده در دستگاه باقی بمانند و باعث آسیب شوند. پس توجه کنید که حداکثر سه چهارم دستگاه پر شده باشد و همچنین زیپ ها، لباس های گشاد و... را ببندید تا اطمینان حاصل شود که لباس ها آزادانه در ماشین لباسشویی حرکت کنند.
  • ماشین لباسشویی کاملا ثابت و تراز باشد: اگر ماشین لباسشویی شما ثابت نیست، قبل از استفاده بعدی آن را متعادل کنید. کار کردن لباسشویی باعث ایجاد لرزش هایی می شود که اگر یکنواخت نباشد می تواند به واشر و هر چیزی که در اطراف آن قرار دارد آسیب بزند. لرزش و سر و صدای زیاد می تواند نشان دهنده این موضوع باشد که تعادل ماشین لباسشویی شما به هم خورده است. پس بررسی کنید که دستگاه کاملاً روی زمین محکم باشد. اگر با روش های تراز کردن لباسشویی آشنایی ندارید می توانید از تعمیرکار با تجربه کمک بگیرید.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر