کد خبر: 131265
A

صولت مرتضوی: بخشی از این افزایش قیمت ها که داریم «جهانی» است/ افزایش قیمت‌ها رسانه‌ای می‌شود اما کم شدن قیمت‌ها نه!

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: گلایه مردم در خصوص گرانی‌های به حق است و ما در دولت تصمیم داریم رو به جلو پیش برویم و مشکلات را برطرف کنیم.

صولت مرتضوی: بخشی از این افزایش قیمت ها که داریم «جهانی» است/ افزایش قیمت‌ها رسانه‌ای می‌شود اما کم شدن قیمت‌ها نه!

به گزارش دیده بان ایران؛ صولت مرتضوی درباره انتقادات به دولت درخصوص  افزایش قیمت‌ها و گلایه مردم در این خصوص و اقدامات دولت در این زمینه گفت: این که مردم گلایه دارند ما به آن‌ها حق می‌دهیم ولی باید به مردم و رسانه‌ها دلایل این گرانی‌ها گفته شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: اساساً آن منابعی که برای یارانه کالاهای اساسی گذاشته بودند، بسیار محدود بود که دولت سال قبل تلاش کرد، اما این گرانی‌ها ناشی از تصمیمات غلطی است که در گذشته گرفته و ما هم بنای این را نداریم که گذشته را کالبد شکافی کنیم. 

وی تاکید کرد: آقای رئیسی گفتند روبه جلو کارتان را انجام دهید و پیش بروید، بخشی از این افزایش قیمت به افزایش قیمت جهانی باز می‌گردد؛ توجه داشته باشید هنگامی که قیمت نفت بالغ بر ۱۰۰ دلار افزایش پیدا می‌کند قطعاً قیمت فرآورده‌ها و محصولاتی که در این حوزه هستند هم افزایش پیدا می‌کند. بله از سویی هم این قضیه خوب است.

مرتضوی گفت: برنامه دولت این است که با تمام توان بازار را مدیریت کند و امورات را طوری پیش ببرد که بر آحاد مختلف مردم آسیبی وارد نشود و خوشبختانه دولت اخیراً با تصمیماتی که گرفته، افزایش قیمت‌ها را به گونه‌ای تعدیل کرده است. 

وی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات ممکن است برخی از کالاها در دوره‌ای به صورت مقطعی کمیاب شوند  مثلا یک الی دو هفته کمیاب شوند اما بعد قیمت‌ها تعدیل می‌شود، لذا افزایش قیمت‌ها رسانه‌ای می‌شود اما تعدیل قیمت‌ها رسانه‌ای نمی‌شود.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر