کد خبر: 131294
A

رشته «ماکارونی» هم از دست دولت رئیسی دَر رفت/ به هر نفر ۴ ماکارونی می رسد+عکس

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد همزمان با افزایش قیمت آرد تقاضا برای اقلامی چون کالاهای وابسته به آرد در بازار بالا رفته است.

رشته «ماکارونی» هم از دست دولت رئیسی دَر رفت/ به هر نفر ۴ ماکارونی می رسد+عکس

به گزارش دیده بان ایران؛ آخرین بار در بهمن ماه ۱۴۰۰ بود که در نتیجه کاهش تولید روغن این کالای اساسی در فروشگاه‌های پایتخت کمیاب شد و از طرف دیگر بیم تولیدکنندگان از حذف ارز دولتی نیز به کاهش تولید این کالای اساسی دامن زد و حال با گذشت ۳ ماه از این اتفاق و همسو با حذف ارز دولتی بازار کالاهای اساسی دوباره شاهد کمیاب شدن این محصول در فروشگاه‌های برخی از مناطق پایتخت است.

گزارش میدانی نشان می‌دهد تقاضا برای خرید ماکارونی و محصولات مرتبط با ارد نظیر کیک و بیسکویت و کلوچه و شکلات و ... افزایش یافته است . در پی افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، بهای آرد افزایش یافت و اخباری در خصوص رشد 5 برابری قیمت آرد تحویلی به کارخانه های کلوچه سازی و ... منتشر شد .

هر چند این افزایش قیمت با تعدیل مواجه گردیده و اخباری در خصوص کاهش کمتر بهای آرد منتشر شد اما همین اتفاق زمینه را برای تغییر معادلات مهیا کرد و سبب شد تقاضا برای خرید ماکارونی و ... افزایش یابد . همزمان بسیاری از فروشگاه‌ها موجودی ماکارونی خود را صفر اعلام کردند . این اقدام هماهنگ سبب شد وضعیت بازار با پیچیدگی بیشتری مواجه گردد و ماکارونی کمیاب و در برخی فروشگاه سهمیه بندی شود!

تصویری از اطلاعیه سهمیه بندی ماکارونی را ببینید:

ماکارونی سهمیه‌بندی شد!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر