کد خبر: 131548
A

نماینده مجلس: به ازاء تولید هر خودروی ایرانی ۳۵ کارگر کار می کنند؛ در جهان این عدد حدوداً ۴ یا ۵ نفر است / ما اگر خودرو تولید نکنیم بیشتر به مردم خدمت کرده ایم

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی گفت : حمایت کورکورانه و احمقانه از یک صنعت فشل باعث زیان رساندن به کل جامعه می شود . آمارها نشان می دهد ما اگر خودرو تولید نکنیم بیشتر به مردم خدمت کرده ایم . اولا خودروهای بی کیفیت داخلی سالی صد میلیون لیتر بنزین مصرف می کنند که غیر از هدر رفتن حامل های انرژی ، بیماری های ناشی از تنفس سرب و آلودگی ناشی از سوخت این آلاینده ها ، زیان دیگر خودروهای داخلی است.

نماینده مجلس: به ازاء تولید هر خودروی ایرانی ۳۵ کارگر کار می کنند؛ در جهان این عدد حدوداً ۴ یا ۵ نفر است / ما اگر خودرو تولید نکنیم بیشتر به مردم خدمت کرده ایم

به گزارش دیده بان ایران؛ جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی مخالفت ها نسبت به واردات خودرو گفت: به نظر می رسد کسانی که مخالف واردات خودرو هستند می خواهند با هر ترفندی جلوی مصوبه مجلس را بگیرند . ظاهرا خودروسازان و مافیای خودرو ، قدرت شان بیشتر از مجلس ، دولت و نظام هست .

رشیدی کوچی ادامه داد : بخش مهم دیگر ماجرا این است که در سال ۹۷ دولت به دلیل مشکلات ناشی از کمبود ارز ، پیشنهاد داد و در جلسه سران قوا تصویب شد که تا مدتی واردات خودرو متوقف شود و اتفاقا ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ این زمان پایان می یابد و اگر قرار بود این مصوبه تمدید شود سران قوا باید در جلسه دیگری در این باره تصمیم میگرفتند . هرچند بنده در همین باره هم منتقدم چرا که اصولا موضوع کمبود ارز ربطی به واردات خودرو نداشت و بی جهت به این موضوع سنجاق شده است .

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی گفت : حمایت کورکورانه و احمقانه از یک صنعت فشل باعث زیان رساندن به کل جامعه می شود . آمارها نشان می دهد ما اگر خودرو تولید نکنیم بیشتر به مردم خدمت کرده ایم . اولا خودروهای بی کیفیت داخلی سالی صد میلیون لیتر بنزین مصرف می کنند که غیر از هدر رفتن حامل های انرژی ، بیماری های ناشی از تنفس سرب و آلودگی ناشی از سوخت این آلاینده ها ، زیان دیگر خودروهای داخلی است . ضمنا علاوه بر مصرف سوخت این خودروها از استاندارهای ایمنی تولید نیز برخوردار نیستند و سوانح جاده ای و تصادفات این خودرو ها به قیمت جان مردم، بی سرپرست شدن خانوارها و آسیب های اجتماعی ناشی از آن، تمام می شود.

وی در توضیح ادامه ضررهای خودروسازان داخلی برای مردم و اقتصاد کشور توضیح داد : خودروسازان مطرح جهان به ازای هر خودرویی که تولید می کنند حدود ۴ یا ۵ کارگر در خط تولید دارند، اما به ازاء تولید هر خودروی ایرانی ۳۵ کارگر کار می کنند و این چیزی جز یک افتضاح و فاجعه در مدیریت صنعتی نیست. چرا که شما با دستمزد حدود هفت برابری کالایی تولید می کنید که هم برای مردم خطر جانی و سلامتی دارد و هم خریدار خارجی ندارد .

رشیدی کوچی گفت : اگر در کارخانه های تولید خودرو کشور خطوط تولید را جمع می کردند و به جای آن دار قالی بافی می آویختند هم از محصول تولید شده به کسی آسیب نمی رسید هم بازار خارجی پررونق تری داشت .

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بیان کرد: این آشغال هایی که خودروسازان  به اسم خودرو داخلی تولید می کنند ، به اذعان خود خودروساز ها صنعت ضررده هست، پس این چه صنعتی است که هم تولیدکننده، هم مردم و هم کارگران تولید از آن ضرر می بیند. از صنعت هم تا یک جایی باید حمایت شود ما نمی توانیم سرمایه اجتماعی نظام را در راستای حمایت از یک صنعت فشل فدا کنیم.

منبع: جمهوریت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر