کد خبر: 131552
A

واکنش نماینده مجلس به توجیهات عجیب حامیان افزایش قیمت نان/ زارع: اینکه ما ۳۰ درصد ضایعات نان داریم به دلیل عدم کیفیت آرد مصرفی است

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: اینکه ما ۳۰ درصد ضایعات نان داریم به دلیل عدم کیفیت لازم در آرد مصرفی است که انشاالله می توانیم برنامه دولت برای پرداخت یارانه های نقدی و بن کالایی از ضایعات نان و قاچاق آن جلوگیری کنیم.

واکنش نماینده مجلس به توجیهات عجیب حامیان افزایش قیمت نان/ زارع: اینکه ما ۳۰ درصد ضایعات نان داریم به دلیل عدم کیفیت آرد مصرفی است

به گزارش دیده بان ایران؛ رحیم زارع با اشاره به حواشی پیرو افزایش قیمت نان و گندم اظهار داشت: ما ما در تبصره ۱۴ بودجه سال ۱۴۰۱، ۷۹ هزار میلیارد تومان برای یارانه گندم پیش‌بینی کردیم.

وی تاکید کرد: همچنین ما این اختیار را به دولت دادیم که اگر قصد داشت ارز ترجیحی را ادامه دهد مابه‌التفاوت آن را از ۷۹ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده در قالب یارانه نقدی و کالایی پرداخت کند.

 این نماینده مجلس بیان کرد: همچنین یارانه گندم نسبت به سال گذشته تقریبا ۹۵ الی ۹۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

 وی با بیان اینکه قیمت‌های جهانی گندم افزایش پیدا کرده است، گفت: همچنین ما شاهد افزایش مصرف گندم در دوران کرونا بودیم و البته قاچاق گندم هم به دلایل یارانه‌ای شدن این کالا رو به افزایش بوده است.

زارع با بیان اینکه دولت هیچ افزایش قیمتی در زمینه نانی که به دست مردم می‌رسد نداشته است، ادامه داد: هیچ افزایش قیمتی در نان مصرفی مردم نداریم چون منابع یارانه آن در بودجه سال ۱۴۰۱ دیده شده است.

زارع بیان داشت: اینکه ما ۳۰ درصد ضایعات نان داریم به دلیل عدم کیفیت لازم در آرد مصرفی است که انشاالله می توانیم برنامه دولت برای پرداخت یارانه های نقدی و بن کالایی از ضایعات نان و قاچاق آن جلوگیری کنیم.

وی تأکید کرد: اگر برنامه دولت افزایش قیمت نان باشد یارانه آن حتماً به خبازی‌ها داده خواهد شد.

گفتنی است روز گذشته خبرگزاری وابسته به صداوسیما با انتشار گزارشی همزمان با انتشار اخبار افزایش قیمت نان نوشت: ضایعات نان در استان‌های مختلف کشور از ۱۰ درصد تا ۵۰ درصد است که متوسط ۳۰ درصدی آن رقم بزرگی محسوب می‌شود.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر