کد خبر: 131554
A

توجیه جالب نماینده حامی دولت درباره تبعات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی/ زنگنه: کشور تبعات سیاست غلط ارز ترجیحی دولت روحانی را پرداخت می‌کند

نماینده تربت حیدریه در مجلس یازدهم گفت: ارز ترجیحی سیاست غلطی بود که دولت قبل بنای آن را گذاشت و هزینه زیادی را کشور پرداخت کرد و می‌کند و در نهایت هم آن سیاست و هزینه بر سر سفره مردم ننشست و به هدف اصابت نکرد.

توجیه جالب نماینده حامی دولت درباره تبعات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی/ زنگنه: کشور تبعات سیاست غلط ارز ترجیحی دولت روحانی را پرداخت می‌کند

به گزارش دیده بان ایران؛ محسن زنگنه، نماینده تربت حیدریه در مجلس یازدهم در خصوص لزوم حذف ارز ترجیحی گفت:  ارز ترجیحی سیاست غلطی بود که دولت قبل بنای آن را گذاشت و هزینه زیادی را کشور پرداخت کرد و می‌کند و در نهایت هم آن سیاست و هزینه بر سر سفره مردم ننشست و به هدف اصابت نکرد. 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر‌ می‌خواهیم حمایتی از مردم داشته باشیم باید به شیوه‌هایی غیر از پرداخت دلار به واردکنندگان با قیمت ۴۲۰۰ باشد و این امر در نهایت نمی‌تواند به هدف بنشیند. 

زنگنه با بیان اینکه "در قبال مسیر اشتباهی که در دولت قبل صورت پذیرفته است باید کارهایی انجام شود"، اظهار داشت: باید تمهیداتی اندیشید تا از این گردنه رد شد و همانطور که در قانون بودجه ۱۴۰۱ آورده‌ایم به مردم آسیبی وارد نشود و مردم بابت شوک‌هایی که از حذف ارز ۴۲۰۰ در جامعه ایجاد می‌شود آرامش داشته باشند و بتوانیم نظر مردم را در این خصوص تامین کنیم‌.

نماینده مردم تربت حیدریه تصریح کرد: با اختصاص یارانه به زنجیره‌های نهایی تولید، هم می‌توان قیمت‌ کالاها را در بازار کنترل کرد و هم از تولید کننده حمایت می‌شود چون قانون در راستای هدفمندی یارانه‌ها است.

منبع: برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر