کد خبر: 131557
A

حمایت قاطع عضو کمیسیون برنامه و بودجه از یک «افتضاح اقتصادی»/ جعفر قادری: مجلس از جراحی اقتصادی دولت حمایت می کند/ حذف ارز ترجیحی توسط «رئیسی» اقدامی معقول است

نماینده مردم شیراز در مجلس انقلابی یازدهم می گوید: اقدام دولت در حذف ارز ترجیحی اقدامی معقول است که بدون ایجاد مشکل برای مصرف کنندگان نان را بدون محدودیت در اختیار مردم قرار می دهد.

حمایت قاطع عضو کمیسیون برنامه و بودجه از یک «افتضاح اقتصادی»/ جعفر قادری: مجلس از جراحی اقتصادی دولت حمایت می کند/ حذف ارز ترجیحی توسط «رئیسی» اقدامی معقول است

به گزارش دیده بان ایران؛ «جعفر قادری»، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات با اشاره به اینکه اقدام دولت در حذف ارز ترجیحی آرد حقیقتا یک جراحی بزرگ اقتصادی به شمار می رود گفت: مجلس از این اقدام دولت حمایت می کند و در لایحه بودجه 1401 هم اجازه این کار را به دولت داده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در شرایط فعلی شاهدیم که بخشی از نان تولیدی در کشور کیفیت مناسبی ندارد در حالی که ارز دولتی برای تهیه آرد آن استفاده می شود ادامه داد: بخشی از آرد کشور که با ارز ترجیحی تهیه می شود در بخش نانوایی ها مورد استفاده قرار می گیرد و بخشی در واحدهای تولید ماکارونی به کار می رود که ما به تفاوت نرخ ارز ترجیحی و آزاد را دریافت می کنند.

قادری با اشاره به اینکه اقدام دولت در حذف ارز ترجیحی اقدامی معقول است که بدون ایجاد مشکل برای مصرف کنندگان نان را بدون محدودیت در اختیار مردم قرار می دهد عنوان کرد: با این اقدام دولت نانوایی ها نان را با قیمت ارز ترجیحی در اختیار مردم قرار می دهد و باقی هزینه را به صورت یارانه از دولت دریافت کند در این صورت هم نان با کیفیت در اختیار مردم قرار می گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه البته طرح موجود ایراداتی دارد که در بخش افزایش قیمت آرد واحدهای تولید ماکارونی و نان فانتزی است تصریح کرد: افزایش قیمت آرد واحدهای تولید ماکارونی و نان فانتزی که در داخل مصرف می شود با شیب تند جزء ایرادات این طرح است که به نظر می رسد با کنترل شیب افزایش قیمت این بخش و یا حداکثر افزایش دو برابری این ایراد اصلاح شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به اینکه برای مصارف داخلی قیمت آرد ماکارونی و فانتزی باید با شیب مناسب افزایش داشته باشد تاکید کرد: اگر این ایراد طرح برطرف شود، اقدام دولت به مانند یک جراحی بزرگ اقتصادی به شمار می رود به طوری که هم مصرف گندم در کشور بهینه خواهد شد و هم هزینه های واردات کشور کاهش پیدا می کند.

قادری با اشاره به اینکه قطعا در جلسات مشترک مجلس و دولت ایرادات طرح بررسی خواهد شد خاطرنشان کرد: بدون شک پیشنهادات مجلس به دولت ارائه خواهد شد تا ایرادات موجود برطرف و طرح با قوت اجرایی شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر