کد خبر: 131616
A

علیرضابیگی: وزیرجهاد کشاورزی در جلسه غیرعلنی گفت قیمت مواد غذایی بین ۳۵ تا ۸۵ درصد افزایش پیدا کرده است

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی با حضور در جلسه غیرعلنی امروز مجلس گزارشی را‌‌‌‌‌‌‌‌ در مورد آخرین وضعیت مواد غذایی در کشور به نمایندگان ارائه کردند.

علیرضابیگی: وزیرجهاد کشاورزی در جلسه غیرعلنی گفت قیمت مواد غذایی بین ۳۵ تا ۸۵ درصد افزایش پیدا کرده است

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام این خبر افزود: در این جلسه وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد که قیمت مواد غذایی در شرایط فعلی بین 35 تا 85 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: با توجه به افزایش چشمگیر مواد غذایی و سهمیه‌بندی آن ما تصمیم گرفتیم تا از طریق سنسورهای هوشمند در حوزه مصرف مواد غذایی جلوی قاچاق و رانت در این حوزه را‌‌‌‌‌‌‌‌ بگیریم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین در این جلسه وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد که هدف ما اصلاح در روند منابع مالی یارانه‌ها و جلوگیری از رانت در این حوزه است و به هیچ وجه به دنبال فشار بر مردم و افزایش قیمت‌ها نیستیم.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: نکته‌ای که مدنظر ما نمایندگان است این است که دولت آقای رئیسی باید با تبیین این مسائل مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌ در جریان تغییرات و اصلاحات در دست اقدام قرار دهد.

وی افزود: اینکه دولت می‌خواهد یارانه نان را‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار نانوایان قرار دهد، روند پیچیده و دشواری دارد و نگرانی ما نمایندگان از این است که دولت نتواند این طرح را‌‌‌‌‌‌‌‌ به خوبی اجرا کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بحث تولیدکنندگان در بخش خصوصی نیز این مسأله اتفاق افتاد و دولت نتوانست مطالبات نیروگاه‌های بخش خصوصی را‌‌‌‌‌‌‌‌ پرداخت کند و آنها نیز در پرداخت بدهی‌های فاز خود با مشکل مواجه شدند و ما نگران هستیم این مسأله در تغییر و اصلاح در پرداخت یارانه نان اتفاق بیفتد و دولت نتواند طبق پیش‌بینی‌هایی که داشته یارانه را به نانوایان پرداخت کند.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر