کد خبر: 131632
A

نماینده مجلس: نان گران نمی شود فقط نحوه تخصیص یارانه از ابتدای زنجیره به انتهای زنجیره منتقل می شود

نماینده مردم زنجان در مجلس گفت: قانون مجلس این است که شراط قیمت ها به شکل سال قبل باید حفظ شود و دولت هم به دنبال همین موضوع است و به هیچ وجه قیمت نان و دارو نباید تغییر کند و در سایر کالاها نیز حفظ قیمت سال ۱۴۰۰ باید رعایت شود.

نماینده مجلس: نان گران نمی شود فقط نحوه تخصیص یارانه از ابتدای زنجیره به انتهای زنجیره منتقل می شود

به گزارش دیده بان ایران: مصطفی طاهری در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۸ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی که درخصوص گزارش وزرای اقتصاد و جهاد کشاورزی در مورد حذف ارز آرد صنف و صنعت سخن می گفت، تاکید کرد: فصل مشترک همه نمایندگان این است که حتما باید روش فعلی اصلاح شود و تخصیص ارز ترجیحی، آسیب های جدی دارد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس یازدهم افزود: رئیس بانک مرکزی در دوره قبل در خوشبینانه ترین حالت گزارش داد این ارز ترجیحی کمتر از ۱۵ هزار تومان به سفره مردم می‌رسد و بخش زیادی از آن به شکل‌های مختلف از بین می‌رود، حال یا باید روش فعلی اصلاح شده و شبکه توزیع یا قاچاق جلوگیری شده و یا راهکار حذف ارز پیش‌بینی شود، بنابراین شرایط تخصیص ارز به نفع مردم و کشور نبود.

وی تصریح کرد: نظر اغلب کارشناسان بر این بود که حمایت ها در انتهای زنجیره مصرف باشد، اما حالا من از همکاران تعجب می کنم که دائم می گویند که چرا از نان شروع شده، در حالی که بحث گرانی نان نیست. بارها و بارها همه اعلام کردند که قیمت نان به هیچ وجه تغییر نمی کند، بلکه نحوه تخصیص یارائه از ابتدای زنجیره به انتهای زنجیره منتقل می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قانون مجلس این است که شرایط قیمت ها به شکل سال قبل باید حفظ شود دولت هم به دنبال همین موضوع است و به هیچ وجه قیمت نان و دارو نباید تغییر کند و در سایر کالاها نیز حفظ قیمت سال ۱۴۰۰ باید رعایت شود. اما نکته دیگر اجرای خوب و اجرای خوب قانون است.

طاهری با بیان اینکه نقایص طرح باید مشخص شود، گفت: آن چیزی که در این طرح اهمیت دارد، اجرای مناسب آن است و این موضوع مورد تاکید نمایندگان است، صحبت با مردم و اقناع افکار عمومی است و باید همه را با این موضوع همراه کرد و اگر ما نمایندگان و توده مردم همراه این طرح شوند، شیرینی و لذت آن را همه خواهند چشید و خواهیم دید شرایط بهتر خواهد شد، لذا باید دست به دست هم دهیم تا این طرح را خوب اجرا کنیم و بخش زیادی از یارانه که در سفره مردم وجود نداشت، به مردم بازگردد و این موضوع نیازمند این است که اجرای خوبی داشته باشیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر