کد خبر: 131636
A

نماینده مجلس: چرا دولت بدون اقناع سازی مردم سراغ موضوع «نان» رفت/ ۲۵ درصد هزینه خانوار به آرد و متعلقات آن وابسته است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در رابطه با اینکه مجلس صراحتا موضوع یارانه و ارز ترجیحی را مشخص کرده است، گفت: یکی از مشکلات امروز اجتهادی است که در برابر نص صریح قانون وجود دارد، قانون با اجتهاد مدیران اجرا نمی شود.

نماینده مجلس: چرا دولت بدون اقناع سازی مردم سراغ موضوع «نان» رفت/  ۲۵ درصد هزینه خانوار به آرد و متعلقات آن وابسته است

به گزارش دیده بان ایران، ابراهیم عزیزی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در رابطه با توضیحات گزارش وزرای امور اقتصاد و دارایی و جهاد کشاورزی در رابطه با گرانی نان و کالاهای اساسی خطاب به رئیس مجلس، گفت: ای کاش تاکید کرده بودید که آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور امروز به مجلس آمده و توضیحات قانع کننده ای را ارائه می کرد چرا که ما به صورت مداوم با وزرای مذکور در ارتباط هستیم.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قانون مجلس صراحتا موضوع یارانه ها و ارز را مشخص کرده است اما آنچه که امروز مشاهده می کنیم اجتهادی است که در رابطه با نص صریح قانون وجود دارد، قانون را با اشتهاد برخی مدیران نمی توانیم اجرا کنیم، چارچوب قانون کاملا مشخص است.

وی با بیان اینکه موضوع نان و آرد در قانون بودجه ۱۴۰۱ در اولویت قرار داشته است، اضافه کرد: تعجب می کنم چرا دولت بدون اقناع سازی و هماهنگی قبلی و صحبت با مردم به سراغ موضوعی رفت که برای مردم حساسیت دارد و ۲۵ درصد هزینه خانوار به آرد و متعلقات آن وابسته است.

عزیزی با اشاره به صحبت های وزیر جهاد کشاورزی در ارتباط با گرانی نان با جنگ در اوکراین، افزود: لازم است ایشان بررسی کنند تا مشخص شود بی تدبیری برخی از مدیران که موجب خشکسالی برخی از محصولات استراتژیک شد در کجای این گرانی ها قرار دارد. قریب به ۴۰ الی ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشت گندم به دلیل بی تدبیری در رهاسازی آب از بین رفت.

وی اضافه کرد: امروز چند صدایی و بی توجهی به اقناع سازی از موضوعاتی است که در کنار تصمیمات خلق الساعه مشکلاتی را به وجود آورده است و باید مجلس و دولت بر موضوع گرانی کالاهای اساسی که مردم از آن گلایه مند، ناراحت و عصبانی هستند بیشتر وقت بگذارند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر مجلس از قانون خودش خوب پاسداری کند و دولت مکلف به اجرای قانون شود و هماهنگی و تعامل در عمل وجود داشته باشد شاهد این مشکلات نخواهیم بود.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر