کد خبر: 131663
A

حسینی کیا: دولت مجاز است خودروهایی در حد ۵ تا ۶ هزار دلار را وارد کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم گفت: ظرفیت واردات خودرو و کیفیت آن دست دولت است؛ البته آنچه نگاه مجلس است، خودروهای لاکچری نیست بلکه خودروهایی در حد 5 تا 6 هزار دلار است تا عامه مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

حسینی کیا: دولت مجاز است خودروهایی در حد ۵ تا ۶ هزار دلار را وارد کند

به گزارش دیده بان ایران؛ جواد حسینی کیا نایب رئیس کمیسیون صنایع  و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به چراغ سبز مجمع تشخیص به واردات خودرو اظهارکرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام، کلیات قانون واردات خودرو را پذیرفته ولی آن را برای انجام اصلاحات مورد نیاز به کمیسیون مربوطه ارجاع داده است.

وی افزود: واردات خودرو یک گام بلند و مثبتی است که مجمع تشخیص به آن چراغ سبز نشان داده که امیدواریم حاصل آن، کاهش قیمت خودرو، صادرات خودرو، ارائه خدمات فنی در خارج از کشور برای ما و ... باشد.

حسینی کیا درباره نیاز بازار داخلی کشور به واردات خودرو گفت: در بهترین حالت در سنوات گذشته 70 هزار خودرو وارد کشور شده است در حالی که امروز فاصله نیاز ما و تولید ما حداقل 800 هزار خودرو است. اگر واردات خودرو آزاد شود، فضای روانی شکسته شده و قائدتا باید کاهش قیمت خودرو را داشته باشیم.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:ظرفیت واردات خودرو و کیفیت آن دست دولت است؛ البته آنچه نگاه مجلس است، خودروهای لاکچری نیست بلکه خودروهایی در حد 5 تا 6 هزار دلار است تا عامه مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

منبع: SNN

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر