کد خبر: 131664
A

میرتاج الدینی: برای جلوگیری از قاچاق آراد قیمت «نــــان» به صورت هدفمند اصلاح می کنیم

حجت الاسلام میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با دانشجو با اشاره به حواشی پیش آمده درباره قیمت نان گفت: نان گران نمی‌شود، مابه التفاوت از طریق کارت اعتباری پرداخت می‌شود.

میرتاج الدینی: برای جلوگیری از قاچاق آراد قیمت «نــــان» به صورت هدفمند اصلاح می کنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با دانشجو با اشاره به حواشی پیش آمده درباره قیمت نان گفت: نان گران نمی‌شود، مابه التفاوت از طریق کارت اعتباری پرداخت می‌شود.

وی افزود: اگر هدفمندسازی یارانه آرد انجام نشود با توجه به شرایط منطقه، قاچاق افزایش می‌یابد. حدود 2.5 تا 3 میلیون تن گندم در سال قاچاق یا حیف و میل می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: با هدفمندی یارانه آرد، نیاز به واردات گندم نصف می‌شود. سقف و سهمیه بندی نان برای خانوار وجود ندارد، اما بر خرید‌های غیرمتعارف نظارت می‌شود.

میرتاج الدینی در ادامه گفت: با طرح جدید نیاز ما به واردات گندم، 4 میلیون تن کم خواهد شد. اجرای هوشمندسازی یارانه نان سنتی و نانوایی‌ها 2 ماه طول خواهد کشید و فعلا به صورت پایلوت در زنجان انجام می‌شود. کارتی برای سهمیه بندی نان صادر نمی‌شود و این اخبار شایعه است.

منبع: SNN

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر