کد خبر: 132067
A

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران: قیمت نهاده‌ها ۵ تا ۶ برابر افزایش پیدا کرده است/ دام زنده گران‌ شد

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران گفت: قیمت گوشت دام زنده هم به کیلویی ۱۰۴ هزارتومان رسیده است. در واقع گوشت تمام شده ما از ۸۰ هزار تومان به ۱۰۴ هزار تومان رسید.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران: قیمت نهاده‌ها  ۵ تا ۶ برابر افزایش پیدا کرده است/ دام زنده گران‌ شد

به گزارش سایت دیده بان ایران، احمد مقدسی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران، درباره علت گران شدن قیمت شیرخام و اینکه قرار بود تغییر قیمتی نداشته باشد به خبرنگار ایلنا گفت: خبر گران نشدن افزایش قیمت شیرخام  برای هفته قبل است در حالیکه دولت واریزی ما را قطع کرد و نهاده‌های ما بین 5 تا 6 برابر افزایش قیمت داشته است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران درباره اینکه قیمت شیرخام با چه میزان افزایش مواجه بوده، ادامه داد: پیشنهاد ما  برای قیمت شیرخام سیزده هزار و پانصد تومان بود که به خاطر تعامل مصرف کننده و دولت، ما روی قیمت 12 هزار و 700 تومان توافق و امضا کردیم که متاسفانه ستاد تنظیم بازار کشوری این قیمت را  12 هزارتومان درب دامداری اعلام کرد که چربی و پروتئین و هزینه حمل هم به این قیمت اضافه می‌شود‌.

مقدسی درباره افزایش قیمت نهاده‌های دام افزود: نهاده‌های دام شامل جو از 1800 به 12 هزار تومان رسید که حدود 6 برابر افزایش داشته است. ذرت 1900 تومانی به 12 هزار تومان و سویای 3هزار و 700 تومانی به 17 هزار تومان رسیده‌ است. شیرخام هم از 6400 تومان به 12 هزار تومان افزایش قیمت یافت.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران درباره تاثیر افزایش قیمت نهاده‌های دام بر گوشت زنده خاطرنشان کرد: بر این اساس، قیمت گوشت دام زنده هم به کیلویی 104 هزارتومان رسیده است. در واقع گوشت تمام شده ما از 80 هزار تومان به 104 هزار تومان رسید.

احمد مقدسی در پایان تاکید کرد: اگر دولت بتواند این نهاده‌ها را با این قیمت تامین کند، قیمت‌ها ثابت می‌مانند ولی اگر نتواند طبیعتا تولیدکننده نمی‌تواند با این قیمت هم تولید کند و دوباره با افزایش قیمت مواجه خواهیم بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر