کد خبر: 132098
A

نماینده مجلس: واردات خودرو نباید در اختیار خودروسازان قرار گیرد

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت : واردات خودرو با هدف ایجاد رقابت در صنعت خودرو در کشور انجام می‌شود ، لذا نباید واردات آن در انحصار مسببان وضعیت موجود صنعت خودروسازی کشور قرار گیرد.

نماینده مجلس: واردات خودرو نباید در اختیار خودروسازان قرار گیرد

به گزارش دیده بان ایران؛ مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ ما در هر جایی که انحصار داشته باشیم ،‌شاهد افزایش قیمت و کاهش کیفیت کالاهای تولید شده هستیم.

وی افزود: با هدف حمایت از تولید داخل، واردات خودرو به کشور با محدودیت و ممنوعیت‌هایی در سال‌های قبل همراه بوده که این مسأله باعث ایجاد رانت برای خودروسازان ما شده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: انحصار برای خودروسازان نه تنها باعث افزایش قیمت و کاهش کیفیت کالاهای تولید برای مصرف‌کنندگان می‌شود ، بلکه جلوی فعالیت تولیدکنندگان واقعی را نیز می‌گیرد.

یوسفی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها در سایه بازار رقابتی امروز به جایگاه رفیعی در صنعت خودروسازی رسیده و خودروهای تولیدی‌شان به کشورهای دیگر صادر نیز می‌شود.

وی افزود: واردات خودرو به کشور با هدف ایجاد رقابت در صنعت خودرو در کشور انجام می‌شود ، لذا نباید واردات آن در انحصار مسببان وضعت موجود صنعت خودروسازی کشور قرار گیرد ،‌ چرا که در این صورت نقض قرض صورت گرفته و ما باز شاهد انحصار خواهیم بود.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر