کد خبر: 132979
A

رد پای یک رئیس کمیسیون مجلس در واردات کامیون کشنده

یکی از نمایندگان آذری زبان مجلس که ریاست یکی از کمیسیونهای را عهده دار است، به همراه برادرش با تاسیس شرکت های صوری و انجام تخلفات متعدد، در واردات کامیون کشنده نقش ویژه ای ایفا می کند.

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یکی از نمایندگان آذری زبان مجلس که ریاست یکی از کمیسیونهای را عهده دار است، به همراه برادرش با تاسیس شرکت های صوری و انجام تخلفات متعدد، در واردات کامیون کشنده نقش ویژه ای ایفا می کند.

ماجرا از این قرار است که واردات خودرو به کشور، قانونا نیازمند صادراتی معادل آن است. یعنی کسی می تواند خودرو وارد کند که یا خود او صادرکننده باشد یا از ارز یک صادرکننده دیگر استفاده کند.

بر اساس اطلاعاتی که به دست آمده، آقای عضو کمیسیون و برادرش صادرکننده نیستند اما برای آنکه مشکل قانونی خود را رفع و صادر کننده بودن خود را اثبات کنند، اسنادی جعلی به بانک های عامل ارائه و چندین شرکت صوری ثبت کرده‌اند.

نماینده مذکور به همراه برادرش با نفوذ در شرکت سایپا دیزل و اعمال فشار به مدیرعامل آن، زمام امور شرکت در عزل و نصب ها را نیز به دست گرفته‌اند.تا جایی که از قائم مقام مدیرعامل گرفته تا معاون بازرگانی، همگی را خود آنها تعیین کردند.

دست داشتن نمایندگان مجلس در اخلال در بازار خودرو، پیش از این نیز سابقه داشته. مرداد سال 1398 دو نماینده به اتهام اخلال در بازار خودرو دستگیر شدند.

گفته شده سایپا دیزل سال 1400 می توانست رفع تعهد 1700 دستگاه کامیون که از 6 سال قبل به مشتریان وعده داده شده بود را انجام دهد ولی کل مبلغ به حساب 4 شرکت صوری واریز شده است.این عمل شائبه  پولشویی را به ذهن متبادر می‌کند.

اکنون مدیرعامل سایپا دیزل به خاطر این اتفاق در معرض اتهام قرار دارد.

گفتنی است پرونده قضایی این افراد هم اکنون در دادگاه یافت آباد در دست بررسی قرار دارد. از طرفی، پرونده شرکت های صوری واردکننده خودرو نیز با ۳۰۰ شاکی در دست بررسی است.

پرونده مذکور در بحبوحه اوضاع نابسامان بازار خودرو، یک ازمون جدی برای دستگاه قضا محسوب می شود. انتظار می رود دادستان تهران با ورود قاطع به این پرونده، تکلیف تخلفات آشکار این افراد را روشن کند تا دستهای پنهان این تخلفات روشن شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر