کد خبر: 133089
A

نماینده مجلس: طرحی برای افزایش قیمت بنزین نداریم

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت:‌ تاکنون هیچ طرحی نه در دولت و نه در مجلس برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد.

نماینده مجلس: طرحی برای افزایش قیمت بنزین نداریم

به گزارش دیده بان ایران، مالک شریعتی نیاسر عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره اجرای طرح دولت درباره بنزین در کیش گفت: آن چیزی که در جزیره کیش در حال پیاده شدن است، ربطی به طرح «وان» ندارد و صرفاً ناظر به بنزین است که در صدد است یارانه بنزین عادلانه‌تر توزیع شود.

وی ادامه داد: طرح «وان» ارتباطی با کمیسیون انرژی مجلس ندارد و دوستان دیگری در مجموعه‌های خارج از مجلس (اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌ها) آن را دنبال می‌کردند، ‌این طرح هم مربوط به یکپارچه کردن سهمیه‌های انرژی اعم از بنزین، ‌برق و گاز است که در حال حاضر در دستور کار مجلس قرار ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره میزان موفقیت اجرای طرح دولت برای عادلانه کردن بنزین در کیش بیان کرد: تاکنون گزارشی به مجلس در این خصوص ارائه نشده، ولی به اعتقاد بنده نفس این اقدام دولت مثبت است، ‌زیرا بدون تغییر در قیمت‌ها، توزیع سهمیه‌ها صرفاً برای عادلانه‌تر شدن تغییر پیدا می‌کند، در کل دولت گزارش رسمی به مجلس نداده که ما بر آن اساس بتوانیم اظهارنظر کنیم.

شریعتی اظهار کرد:‌ اگر قرار باشد این طرح دولت از کیش به کل کشور تسری پیدا کند، نیازی به اجازه مجلس نیست، زیرا نه قیمت افزایش پیدا خواهد و نه در درآمد دولت تغییری ایجاد خواهد شد، ‌به طور کلی اساس این طرح صرفاً سیستم توزیع را دچار تغییرات می‌کند که این مسئله هم در اختیار دولت است و نیازی به اجازه مجلس ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان با اشاره به موضوع افزایش قیمت بنزین تصریح کرد: تاکنون هیچ طرحی نه در دولت و نه در مجلس برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد.

منبع: انا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر