کد خبر: 133239
A

عضو کمیسیون عمران مجلس: نقشه‌های متروپل به تایید نظام مهندسی نرسیده بود

اقبال شاکری گفت: شروع پروژه متروپل فاقد نظامات مهندسی بوده؛ به طوری که نقشه‌های این پروژه به تایید نظام مهندسی نرسیده و ناظر برای این پروژه انتخاب نشده بود. زمانی که پروانه ساختمانی صادر شده نیز، فاقد تایید نظام مهندسی و ناظر بوده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس: نقشه‌های متروپل به تایید نظام مهندسی نرسیده بود

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نماینده مردم تهران گفت: ناظران سازمان نظام مهندسی باید به صورت مستمر در اجرای ساخت، نظارت داشته باشند.

آقای اقبال شاکری گفت: شروع پروژه متروپل فاقد نظامات مهندسی بوده؛ به طوری که نقشه‌های این پروژه به تایید نظام مهندسی نرسیده و ناظر برای این پروژه انتخاب نشده بود. زمانی که پروانه ساختمانی صادر شده نیز، فاقد تایید نظام مهندسی و ناظر بوده است.

به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس، از لحاظ قانونی پروانه ساختمانی که صادر می‌شود، باید امور فنی آن انجام شده باشد و همچنین در طول ساخت هم، باید ناظران نظام مهندسی به صورت مستمر در اجرای ساخت، نظارت داشته باشند.

آن طور که سرپرست سازمان نظام مهندسی کشور اعلام کرده، در طول ساخت پروژه متروپل، بعد از گذشت زمان طولانی که اجازه ورود نظام مهندسی داده نشده بود، این سازمان سرانجام وارد پروژه شده و ناظر آن چندین بار اشکالات فنی را اعلام و درخواست توقف پروژه، اصلاح نقشه و رفع اشکالات فنی را کرده، اما از سوی مالک و شهرداری آبادان، توجهی به این هشدار‌ها نشده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر